ابزارآلات تاسیسات ساختمانی

ابزارآلات تاسیسات ساختمانی


ابزارآلات تاسیسات ساختمانی

در هر خانه ای باید مجموعه ای از ابزارآلات تاسیساتی وجود داشته باشد تا در صورتی که نیاز به انجام کارهای تاسیساتی داشتید بتوانید از آن ها استفاده کنید. تمامی این ابزارآلات به طور معمول در جعبه ابزار نگهداری می شوند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی این ابزارآلات بپردازیم. همچنین کاربرد هر یک از آن ها را به طور کامل و جامع توضیح خواهیم داد.

 

ابزارآلات تاسیسات ساختمانی
ابزارآلات تاسیسات ساختمانی

لیست ابزار آلات تاسیساتی مورد نیاز در خانه

در ادامه لیستی از ابزارآلات تاسیساتی را برای شما آورده ایم. بدون شک داشتن تمامی ابزارآلات زیر در خانه لازم و ضروری است.

چکش

بهتر است یک چکش با سر خمیده و وزن حدودا 450 گرم خریداری کنید زیرا این ابزار می تواند گزینه مناسبی برای کشیدن میخ های دیوار باشد. همچنین بهتر است چکش خریداری شده شما دارای دسته فایبرگلاس باشد تا از تکان خوردن میخ جلوگیری کند. در هنگام خرید ابزارآلات تاسیساتی نهایت دقت را به خرج دهید. پتک خودکار فرآیندی سخت برای تولید ابزارآلات فولادی می باشد که در قسمت بالای چکش قرار دارد. تمامی ابزارهایی که با استفاده از این فرآیند سخت تولید شده اند در مقایسه با نمونه های قالبی آن محصول محکم تر هستند و طول عمر آن ها نیز بیشتر است.

متر

یکی دیگر از ابزارآلات تاسیساتی مورد نیاز در هر خانه ای متر می باشد. این وسیله برای اندازه گیری چیزهای مختلف در منزل مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه این وسیله به قدری کوچک است که به راحتی در دست جای می گیرد. امکان اندازه گیری مکان های بزرگ همچون اتاق را برای شما فراهم می سازد. هنگام خرید این وسیله بهتر است توجه کنید که علامت های مقایسه ای آن واضح باشند و دارای پهنا و استحکام کافی باشد.

متر
متر

پیچ گوشتی

برای انجام کارهای تاسیساتی در منزل می توان از یک پیچ گوشتی با سر قابل تعویض استفاده کرد. در صورتی که قصد دارید روی پروژه های بزرگتر کار کنید توصیه می شود تا مجموعه کامل پیچ گوشتی را خریداری نمایید. مجموعه کامل پیچ گوشتی شامل سرهای دو سو و چهار سو هستند.

تراز

از دیگر ابزارآلات تاسیساتی مورد نیاز در خانه برای انجام کارهای فنی می توان به تراز اشاره کرد. در صورت استفاده از تراز کوچک 20 سانتی می توان از صاف بودن وسایل الکترونیکی و تراز بودن آن ها اطمینان حاصل کرد. این وسیله به دلیل انتهای خمیده اژدری نیز نامیده می شود.

انبردست

این ابزارآلات تاسیساتی در مجموعه های سه تایی دم باریک، سیم چین و انبردست در بازار موجود هستند. برای انجام کارهای فنی در فضاهای باریک معمولا از انبردست استفاده می شود، این وسیله برای کار با سیم های مختلف، لازم و ضروری است. سیم چین علاوه بر این که برای قطع کردن سیم مورد استفاده قرار می گیرد از آن می توان برای باریکه کردن سیم نیز استفاده نمود.

انبر قفلی

انبر قفلی که به طور معمول گیره نجاری نیز نامیده می شود اغلب برای قفل کردن چیزهایی که به محکم شدن نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از انبر قفلی برای باز کردن پیچ های محکم نیز می تواند مفید باشد. اکثر اوقات می توان برای باز کردن پیچ های محکم از این ابزار استفاده کرد. همچنین در اکثر اوقات می توان به جای آچار فرانسه از انبر قفلی استفاده کرد. در صورت استفاده از انبر قفلی به جای آچار فرانسه پول کمتری برای خرید ابزارآلات تاسیساتی صرف خواهید کرد. معمولا این ابزار هلالی شکل هستند.

انبر قفلی
انبر قفلی

میله

این وسیله که اغلب اوقات طولش به 20 تا 30 سانت می رسد میله نام دارد و نام دیگر آن نیز پمجه گربه می باشد. اکثر اوقات برای کشیدن میخ و یا در آوردن قالب به میله نیاز خواهید داشت. در صورتی که قصد خراب کردن جایی را دارید یک میله بزرگ می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

چاقو

از دیگر ابزارآلات تاسیساتی که برای انجام کارهای فنی در منزل لازم و ضروری هستند چاقوها می باشند. بهتر است برای انجام کارهای فنی در منزل چاقویی با قابلیت جمع شدن و یا تعویض تیغه ها خریداری نمایید. امنیت این مدل چاقوها در مقایسه با چاقوهای معمولی بیشتر است. در صورت عدم نیاز به این چاقوها می توانید تیغه های آن را جمع کنید. قابلیت جمع شدن تیغه در یک چاقو بدین معناست که تیغه های آن همیشه تیز هستند. اغلب این وسیله برای بریدن موکت و یا پلاستیک مناسب می باشد. برخی از چاقوها نیز برای تیز کردن سر مدادها مورد استفاده قرار می گیرند.

اره دستی

یکی از ابزارآلات تاسیساتی مورد نیاز در منزل که اکثر اوقات برای بریدن چوب ها مورد استفاده قرار می گیرد اره دستی کوچک می باشد. در صورتی که از آن دسته از افرادی هستید که از ایمنی اره برقی نگران هستید توصیه می شود از این وسیله استفاده کنید.

اره دستی
اره دستی

گونیا

استفاده از گونیا به عنوان یکی از ابزارآلات تاسیساتی مورد نیاز در هر منزل امکان اندازه گیری زاویه های 45 تا 90 درجه را برای شما فراهم می سازد. شما می توانید پس از اندازه گیری، اندازه مشخص شده را علامت بزنید. همچنین می توان برای اندازه گیری عمق و ارتفاع نیز از گونیا استفاده کرد.

دریل برقی

یکی از ابزار ضروری در هر جعبه ابزار یک دریل برقی می باشد. این ابزارآلات تاسیساتی تنها برای سوراخ کردن مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه می توان از آن ها به عنوان پیچ گوشتی برقی نیز استفاده کرد. دریل های سیم دار هرگز از برق خالی نخواهند بود و در مقایسه با مدل های بدون سیم از قدرت بیشتری برخوردار هستند. البته لازم به ذکر است که دریل های بدون سیم به عنوان ابزار همه کاره شناخته می شوند که اغلب کار با آن ها بسیار ساده و راحت است.

شما می توانید برای خرید این ابزارآلات تاسیساتی به سایت فروشگاهی تاسیسات نوبهار مراجعه نمایید و پس از مشاهده انواع مدل های مختلف ابزارآلات تاسیساتی مورد نیاز در منزل و مقایسه قیمت آن ها با دیگر فروشگاه های آنلاین خرید خود را ثبت نمایید و محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *