راهنمای خرید سینک ظرفشویی

راهنمای خرید سینک ظرفشویی


راهنمای خرید سینک ظرفشویی

یکی از پرکاربردترین و مهمترین بخش های هر آشپزخانه سینک ظرفشویی آن است. به طور کلی برای انجام بسیاری از امور روزانه همچون شستشوی دست، ظروف، میوه و سبزی در طول روز از سینک ظرفشویی استفاده می کنیم. پس انتخاب و خرید بهترین سینک برای آشپزخانه که قلب خانه محسوب می شود از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در ادامه نکات خرید سینک ظرفشویی که باید مد نظر قرار گیرند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قلب هر خانه را آشپزخانه آن تشکیل می دهد و سینک ظرفشویی نیز قطعه ای مهم و حیاتی در قلب خانه محسوب می شود. از سینک ظرفشویی برای بسیاری از امور روزانه استفاده می شود که از این جمله می توان به شستشوی دست ها پس از اتمام آشپزی، آماده سازی مواد غذایی برای تهیه غذاهای خوشمزه، شستن میوه ها، سبزی و مواد غذایی و در نهایت شستن ظروف اشاره کرد. انجام این امور روزانه باعث می شود تا زمان قابل توجهی از روز خود را در آشپزخانه در حالی که از سینک استفاده می کنید بگذرانید.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی
راهنمای خرید سینک ظرفشویی

از این رو می توان نتیجه گرفت که سینک ظرفشویی در آشپزخانه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در صورتی که به دنبال خرید سینک ظرفشویی مناسب برای آشپزخانه خود هستید بهتر است برخی از نکات را بدانید و آن ها را رعایت کنید. در ادامه نکات خرید سینک ظرفشویی که از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نکات مهمی که در هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به آن توجه کنید!

از جمله نکات مهم خرید سینک ظرفشویی که از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و باید در نظر گرفته شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد لگن سینک ظرفشویی

یکی از نکات مهم که هنگام خرید سینک ظرفشویی باید در نظر گرفته شود لگن سینک است. انواع سینک ظرفشویی  به صورت تک لگن، دولگن و یا حتی سه لگن در بازار موجود است. البته سینک های سه لگنه کاربرد کمتری دارند. در صورتی که سینک های دو لگنه کاربرد بیشتری دارند زیرا امکان شستشوی راحت را برای اعضای خانواده فراهم می کنند.

اما باید هنگام خرید سینک ظرفشویی این نکته را در نظر داشته باشید که شستشوی ظروف همچون قابلمه های بزرگ و سینی فر در این نوع سینک ها نسبت به سینک های تک لگنه دشوارتر است. برای آشپزخانه های کوچک توصیه می شود سینک تک لگنه خریداری کنید.

تعداد لگن سینک ظرفشویی
تعداد لگن سینک ظرفشویی

عمق لگن

در صورتی که سینک خریداری شده دارای عمق بیشتری باشد از پاشیدن آب به لباس شما تا حد زیادی پیشگیری می کند. هرچه عمق لگن سینک بیشتر باشد کیفیت آن بالاتر است.

لگن راست و چپ

یکی از نکاتی که باید برای قرارگیری سینک ظرفشویی در آشپزخانه در نظر گرفته شود محل قرارگیری گاز می باشد. در صورتی که در آشپزخانه شما سینک کنار گاز قرار می گیرد بهتر است سینی سینک به سمت گاز قرار بگیرد و در خرید سینک به راست یا چپ بودن لگن آن توجه کنید.

لگن گرد یا مربع

یک مدل از سینک های موجود در بازار به سینک های باکسی مشهور است که لگن آن ها خلاف دیگر سینک ها به شکل مربع و یا مستطیل هستند. این موضوع تمیز کردن سینک ظرفشویی را اندکی دشوار کرده است اما با این وجود به زیبایی آن می افزاید.

گرد یا مربع بودن لگن
گرد یا مربع بودن لگن

سینک روکار و یا توکار

یکی دیگر از نکاتی که در خرید سینک ظرفشویی  باید در نظر گرفته شود روکار و یا توکار بودن این محصول است. سینک های توکار در مقایسه با سینک های روکار زیباتر هستند اما هنگام خراب شدن، می تواند به کابینت آسیب بزنند. به عقیده برخی از افراد در سینک توکار کوچک بودن ابعاد سینک باعث می شود که آب بیشتری به کابینت برسد. اما به عقیده برخی دیگر سینک روکار با استفاده از نوار فلزی و یا چسب به کابینت متصل شده و گذشت زمان باعث می شود کناره های سینک آسیب ببیند. در نتیجه آب بیشتری به بخش زیرین کابینت نفوذ خواهد کرد. به طور کلی می توان گفت انتخاب و خرید سینک توکار و یا روکار به سلیقه شما وابسته است.

لکه پذیر بودن سینک انتخابی

میزان لکه پذیر بودن سینک های ظرفشویی تا حد زیادی به جنس آن ها بستگی دارد. در صورت خرید سینک گرانیتی و کورین، لکه ها کمتر به چشم می آیند در صورتی که سینک های استیل و یا شیشه ای لکه ها را بیشتر نمایش می دهند.

لکه پذیر بودن سینک انتخابی
لکه پذیر بودن سینک انتخابی

اتصالات و لوله های سینک

اتصالات و لوله های سینک در مدل های قدیمی فلزی هستند. این امر باعث می شود تا با گذشت زمان اتصالات زنگ زده شوند. از دیگر مشکلات این مدل سینک های ظرفشویی می توان به ترک خوردن لوله ها بر اثر سرما و گرما اشاره کرد.

این لوله ها امروزه از پلاستیک تولید شده اند که مشکلات اتصالات و لوله های فلزی را ندارند. البته این لوله ها دارای انعطاف کافی هستند و وزن آن ها نیز نسبتا سبک است. علاوه بر تمامی این مزایا قیمت این نوع از سینک ها نیز نسبتا مناسب است.

سینک های پله دار

یکی دیگر از نکات خرید سینک ظرفشویی که افراد بسیار کمی به آن توجه می کنند  شیب مورد نیاز هنگام عبور آب در لگن می باشد. سینک های معمولی دارای سطح صاف هستند و این امر باعث می شود آب موجود در لگن دیرتر تخلیه شود. تولید سینک های پله دار این مشکل را رفع کرده است. این ویژگی سینک های ظرفشویی باعث می شود هنگام قرار گرفتن ظرف روی آبریز، آب به طور کامل تخلیه شود و ظرف مانع خروج آب نشود. در این نوع از سینک ها کف لگن در دو سطح تولید شده است و دارای یک شیب به سمت آبریز می باشد و باعث می شود ظروف به صورت شیبدار داخل لگن قرار بگیرند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *