انواع دوش حمام

به راحتی می توان گفت یکی از لوازم مهم در حمام، دوش است. دوش ها دارای انواع مختلفی هستند که در این مطلب قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مختصر و مفیدی در رابطه با انواع دوش حمام در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

 

دوش حمام تلفنی

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین دوش های موجودر در بازار، دوش های تلفنی است. دوش های تلفنی انعطاف پذیر می باشند و می توان آنها را به صورت دستی جابجا کرد و حرکت داد. برخی از دوش های تلفنی دارای دسته هایی برای تنظیم میزان خروجی آب از سر دوش می باشند.

دوش حمام تلفنی شباهت زیادی به تلفن دارد. این دوش بیشتر برای کسانی مناسب می باشد که بچه ی کوچک دارند و یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنند.

دوش حمام فیکس

دوش حمام فیکس یکی از انواع دوش حمام قدیمی می باشد که در بسیاری از حمام خانه ها دیده می شود. دوش حمام فیکس در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود. این دوش حمام قابلیت جابجایی و حرکت را ندارد و سر دوش به صورت ثابت نصب می گردد.

دوش حمام توکار

دوش حمام توکار یکی از جذاب ترین و جدیدترین دوش های حمام است. در این مدل دوش، شیر آب در داخل دیوار پنهان می شود. در دوش حمام توکار، فقط سر دوش و اهرمی برای سرد و گرم کردن آب بر روی دیوار نصب می شود.

دوش حمام دو کاره

دوش حمام دوکاره شامل یک پایه ثابت و یک پایه متحرک می باشد. ارتفاع پایه ثابت این دوش به راحتی تنظیم می شود. پایه متحرک آن نیز به راحتی از قاب دوش جدا می شود و می توانید آن را مانند دوش تلفنی در دست بگیرید.

دوش حمام دوکاره
دوش حمام دوکاره

دوش حمام برقی یا الکتریکی

دوش حمام برقی یا الکتریکی یکی دیگر از انواع دوش حمام است. این نوع از دوش ها به منبع آب گرم نیاز ندارند. از آنجایی که این دوش ها دارای واحدهای گرمایشی می باشند، هنگام استفاده از آنها مشکل قطعی آب گرم پیش نمی آید.

دوش حمام با قابلیت پخش موزیک

با پیشرفت علم و فناوری بسیاری از برندهای تولید لوازم بهداشتی موفق به ساخت دوش های حمام با قابلیت پخش موزیک شده اند. این دوش ها به اسپیکر و بلوتوث متصل می شوند. و امکان گوش دادن به موزیک را در زیر آب برای شما فراهم می کنند.

دوش حمام با قابلیت رقص نور

برخی از دوش های حمام دارای چراغ های LED می باشند که این چراغ ها متناسب با دمای آب به رنگ های قرمز، سبز و آبی روشن می شوند. عملکرد چراغ های بکار رفته در این نوع از دوش حمام به منبع برق وابسته نیست و به سیم کشی برقی نیاز ندارد.

دوش حمام با قابلیت رقص نور
دوش حمام با قابلیت رقص نور

دوش حمام با قابلیت پاکسازی رسوبات

حفره های دوش های قدیمی پس از چندین بار استفاده جرم می گیرند و میزان فشار آب را کاهش می دهند. امروزه دوش هایی با قابلیت پاکسازی رسوبات تولید شده اند. این مدل از دوش ها دارای سوزن هایی می باشند که در حفره های آن پنهان شده است. هنگامی که شما دکمه جرم گیری دوش را فعال می کنید این سوزن ها از سر دوش بیرون می آیند و حفره هایی که جرم گرفته اند را باز می کنند.

دوش حمام با قابلیت تنظیم پوشش و میزان شدت آب

سر این دوش ها به گونه ای طراحی شده است که می توانید خروجی آب را به صورت پاراکنده و یا متمرکز تنظیم کنید.

دوش حمام دیجیتالی

دوش حمام دیجیتالی دارای ترموستات الکترونیکی در قسمت سر دوش است. این ترموستات به یک واحد کنترل کننده متصل است. و میزان جریان و دمای آب دوش را کنترل می کند. یکی از مزیت های استفاده از دوش های حمام دیجیتالی، ثابت ماندن دمای آب است.

 

دوش حمام دیجیتالی
دوش حمام دیجیتالی

 

 

دوش حمام پنلی

دوش حمام پنلی یکی دیگر از انواع دوش حمام است. این دوش ها دارای پنلی می باشند که آپشن هایی همچون تنظیم فشار آب، تنظیم دما آب، تنظیم ماساژور و تنظیم چراغ های LED بر روی آن قرار دارد.

دوش حمام هوشمند

برخی از دوش های حمام الکتریکی و دیجیتالی قابلیت کنترل از راه دور را دارند و به آنها دوش حمام هوشمند می گویند. استفاده از دوش حمام هوشمند این امکان را برای شما فراهم می کند که قبل از رفتن به حمام از راه دور میزان فشار آب، دمای آب و پخش موزیک را به صورت هوشمند و توسط وای فای یا بلوتوث، تنظیم کنید.

دوش حمام ماساژوری

دوش حمام ماساژوی دارای قابلیت تنظیم آب در جهت های مختلف می باشد. استفاده از این دوش حمام احساس رفتن به جکوزی را برای شما فراهم می کند و عملکردی شبیه به ماساژ بدن دارد.

دوش حمام ماساژوری
دوش حمام ماساژوری

دوش حمام باران ساز

سر دوش های حمام باران ساز به گونه ای طراحی شده است که آب به صورت قطره و به شکل باران از آنها خارج می شود. با استفاده از دوش حمام باران ساز می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد. زیرا در این مدل از دوش های حمام هوا از قسمت زیرین دوش به سمت داخل دوش هدایت می شود و این هوا با آب ترکیب شده و حجم آبی که از دوش خارج می شود کاهش می یابد.

دوش حمام میکسر دستی

در دوش های قدیمی دو شیر مجزا برای تنظیم آب گرم و آب سرد تعبیه شده بود. اما در دوش حمام میکسر دستی یک اهرم برای تنظیم دمای آب تعبیه شده است که باید با چرخاندن این اهرم دمای آب را تنظیم کرد.

 

در این مقاله از تاسیسات نوبهار به معرفی انواع دوش حمام پرداخته ایم تا شما عزیزان بتوانید در هنگام خرید دوش هوشمندانه عمل کنید و دوش مورد نیاز را براساس نیاز و بودجه خود تهیه کنید. دوش های حمام به هر اندازه که مدرن تر باشند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. و در عین حال در مصرف انرژی بسیار بهینه عمل می کنند.

توصیه می کنیم قبل از خرید دوش حمام مقاله راهنمای خرید دوش را در وبسایت ما مطالعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *