راهنمای خرید دوش حمام و وان حمام

راهنمای خرید دوش حمام و وان حمام


راهنمای خرید دوش حمام و وان حمام

خرید دوش حمام و وان حمام ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد اما در صورتی که برای منزل خود به دنبال دوش و وان حمام مناسب هستید باید فاکتورهایی همچون جنس دوش، مدل سردوش و علم دوش و سبک دکوراسیون منزل را در نظر بگیرید و با جدیدترین قابلیت های ارائه شده آشنایی داشته باشید.

انتخاب و خرید دوش حمام و وان حمام باکیفیت باعث می شود تا از استحمام خود نهایت لذت را ببرید. این روزها دوش گرفتن تنها برای نظافت سر و بدن انجام نمی شود. بلکه برای رفع خستگی و آرامش پس از یک روز کاری سخت نیز موثر می باشد.

ترکیب فناوری و تکنولوژی باعث شده است انواع مختلف دوش حمام و وان حمام را در بازار مشاهده کنید. اما این موضوع که برای حمام منزل خود چه دوشی انتخاب می کنید به داشتن اطلاعات پایه در آن زمینه وابسته می باشد. در ادامه قصد داریم تا نکات مهمی که هنگام خرید دوش حمام و وان حمام باید در نظر گرفته شوند را مورد بررسی قرار دهیم.

دوش حمام و وان حمام
دوش حمام و وان حمام

جنس دوش حمام

امروزه دوش های حمام با استفاده از مواد اولیه مختلف همچون پلاستیک، استیل، آلومینیوم؛ مس و دیگر آلیاژها همچون برنج و کروم تولید می شوند. آن دسته از دوش های حمام که با استفاده از آلیاژهای صیقلی همچون استیل تولید می شوند به راحتی تمیز می شوند. از این رو به محبوبیت بیشتری در مقایسه با دیگر جنس های دوش حمام دست یافته اند. اما دوش های مات همچون برنز و برنج از آنجا که دارای نمای کدر هستند تمیز کردن آن ها دشوار است. و در صورت استفاده از آن ها باید در انتخاب شوینده مناسب نیز دقت کرد.

دوام و استحکام از دیگر ویژگی های دوش حمام می باشد که به جنس آلیاژ به کار رفته در تولید آن بستگی دارد. دوش های استیل نسبت به خوردگی از خود مقاومت زیادی نشان می دهند. مقاومت مکانیکی دوش های پلاستیکی نسبتا پایین است و ظاهر آن ها نیز چندان زیبا نیست. در صورتی که تمایل به اجرای سبک خاص در دکوراسیون حمام خود هستید توصیه می شود به خرید دوش حمام مسی، برنج و برنز فکر کنید.

قابلیت جابجایی دوش حمام

یکی دیگر از نکات خرید دوش حمام قابلیت جابجایی این محصول می باشد که هنگام خرید دوش حمام بهتر است آن را در نظر بگیرید. دوش عمودی اغلب با استفاده از علم دوش و یا یک بست روی دیوار ثابت و محکم می شوند. در این شرایط سردوش ممکن است به صورت ثابت و یا متحرک باشد.

یک نمونه دوش حمام متحرک دوش تلفنی می باشد که برای خانواده هایی با فرزندان کوچک مناسب است. زیرا امکان کنترل بیشتری را هنگام شستشو به شما ارائه می دهد. پایه نگهدارنده دوش متحرک دارای قابلیت حرکت روی علم دوش می باشد و از این رو ارتفاع آن را می توان با توجه به قد افراد تنظیم کرد.

نخستین نسل دوش های حمام دوش های ثابت هستند که بیشتر در خانه های قدیمی مشاهده می شود.

قابلیت جابجایی دوش حمام
قابلیت جابجایی دوش حمام

سر دوش حمام

یکی دیگر از نکاتی که باید موقع خرید دوش حمام مد نظر قرار گیرد سردوش آن می باشد. سردوش ممکن است دارای سطح مسطح و یا برجسته باشد. همچنین سردوش ممکن است به شکل مستطیل و یا دایره باشد. البته لازم به ذکر است که سردوش با شکل فانتزی مثل قیف پهن و یا گل نیز در بازار موجود هستند. سردوش های فانتزی معمولا از دوش های خارجی و با قیمت بالا محسوب می شوند. این مدل دوش حمام دارای کارایی مشابه دوش های معمولی هستند. اما می توان آن ها را با انواع دکوراسیون نیز ست کرد.

قابلیت تنظیم الگوی پاشش یکی دیگر از ویژگی های انواع سردوش می باشد که اهرم کوچکی برای این منظور در سردوش قرار گرفته است. برای تغییر الگوی پاشش آب تنها کافی است این اهرم را بچرخانید. همچنین شما می توانید با استفاده از این اهرم میزان فشار آب دوش حمام را تنظیم کنید.

امکان پاکسازی سردوش به صورت خودکار یکی دیگر از قابلیت های انواع سردوش می باشد. در برخی از سردوش ها کافی است دکمه وسط آن را فشار دهید. با این کار از سوراخ های سردوش سوزن هایی خارج می شوند که رسوبات جمع شده در سردوش را به طور کامل پاکسازی می کنند.

نکات خرید وان حمام

اکثر افراد تصور می کنند خرید وان حمام کار بسیار ساده ای است. اما لازم به ذکر است که بر خلاف ظاهر آن کاری بس دشوار است. وقتی قصد خرید وان حمام را دارید باید در رابطه با مسائل مختلف همچون فضا، ظاهر حمام و جنس وان تصمیم بگیرید. در ادامه نکاتی که باید موقع خرید وان حمام مد نظر قرار گیرند را بررسی خواهیم کرد.

وان حمام
وان حمام

اندازه وان حمام

یکی از نکاتی که موقع خرید وان حمام باید در نظر گرفته شود اندازه آن می باشد. قبل از خرید یک وان حمام بهتر است فضا و ظرفیت های حمام خود را در نظر بگیرید. اندازه طول یک وان حمام استاندارد حدودا یک متر و پنجاه سانت است. در صورتی که عرض آن ممکن است به 76 سانت برسد و در نهایت می توان گفت عمق آن ها در اکثر موارد 35.5 سانت است.

شکل و ظاهر وان حمام

انتخاب شکل و ظاهر وان کاری است که به طور کامل به سلیقه شما وابسته می باشد. اما بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که یک وان بیضی و یا گرد، حالت مدرن تری دارد. وان های به شکل مستطیل نیز سنتی هستند. در انتخاب شکل و ظاهر وان حمام بهتر است لوله کشی آب نیز مد نظر قرار گیرد. تا از هماهنگی وان خریداری شده با سیستم لوله کشی آب منزل خود اطمینان حاصل کنید.

شکل و ظاهر وان حمام
شکل و ظاهر وان حمام

وزن وان

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید وان حمام باید در نظر گرفته شود وزن آن می باشد. کف حمام شما باید به گونه ای باشد که توان تحمل وزن وان خریداری شده را داشته باشد. البته این موضوع بیشتر به آپارتمان ها و حمام هایی مربوط می باشد که در طبقات بالای ساختمان قرار گرفته اند. وزن یک وان حمام پلاستیکی به طور معمول حدود 22 کیلوگرم می باشد. اما وزن وان های فلزی و یا گچی ممکن است به حدود 400 کیلوگرم نیز برسند.

با هر سلیقه و بودجه می توان محصول مورد نظر خود را در فروشگاه تاسیسات نوبهار پیدا کنید. شما می توانید علاوه بر خرید دوش حمام و وان حمام خرید تجهیزات دیگر منزل را نیز را از وبسایت ما خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *