راهنمای خرید سنگ توالت و توالت فرنگی

راهنمای خرید سنگ توالت و توالت فرنگی


راهنمای خرید سنگ توالت و توالت فرنگی

ممکن است تصور کنید خرید سنگ توالت و یا توالت فرنگی برای سرویس بهداشتی منزل کار بسیار ساده ای است و نحوه خرید آن چندان اهمیت ندارد. اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. سنگ توالت و به ویژه توالت فرنگی باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات بهداشتی و ساختمانی بسیار زیادی مواجه شوید. در ادامه قصد داریم نکات مهم خرید سنگ توالت و توالت فرنگی که باید موقع خرید این محصول در نظر گرفته شوند را مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مهمترین بخش های هر خانه و لوازم سرویس بهداشتی سنگ توالت و توالت فرنگی می باشد. از این رو موقع خرید آن ها باید تمام حواس خود را جمع کنید و نکات خرید سنگ توالت را مد نظر قرار دهید. سرویس بهداشتی فرنگی در مقایسه با سرویس بهداشتی ایرانی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. این مزایا برای افراد مسن و همچنین افرادی که در بخش لگن و پای خود دچار آسیب دیدگی هستند بسیار بیشتر است. از این رو هنگام خرید و انتخاب سنگ توالت و یا توالت فرنگی باید دقت بالایی به خرج داد تا با مشکلات احتمالی در آینده مواجه نشوید.

راهنمای خرید سنگ توالت و توالت فرنگی
راهنمای خرید سنگ توالت و توالت فرنگی

نکات خرید سنگ توالت

در این مقاله قصد داریم نکات خرید سنگ توالت که از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند را مورد بررسی قرار دهیم. ممکن است تصور کنید خرید سنگ توالت ایرانی کار ساده ای است و نکته خاصی ندارد. اما اگر به دنبال یک سنگ توالت مستحکم، بادوام، زیبا با طراحی آرگونومیک هستید توصیه می شود نکات خرید سنگ توالت که در ادامه ذکر خواهند شد را مد نظر قرار دهید.

جنس سنگ توالت ایرانی

نخستین نکته خرید سنگ توالت ایرانی که از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد جنس آن است. سنگ توالت ایرانی معمولا از چینی بهداشتی تولید می شود. اما چینی بهداشتی خود دارای انواع مختلفی می باشد. ضریب جذب آب یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد تفاوت بین چینی های بهداشتی می باشد. در صورتی که سنگ توالت شما دارای قدرت جذب آب بسیار بالا باشد ممکن است آلودگی ها، میکروب ها و قارچ ها در آن انباشته شوند. جذب و تجمع آب در سنگ توالت باعث ایجاد بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی شما خواهد شد.

چینی بهداشتی با ضریب جذب آب کمتر از یک معمولا محکم تر و بادوام است. این نوع چینی بهداشتی چینی زجاجی نیز نامیده می شود. نوع دیگر چینی بهداشتی چینی نیمه زجاجی می باشد که ضریب جذب آب در آن بیشتر است. ضریب جذب آب تا حد قابل توجهی به کیفیت ساخت چینی وابسته می باشد که ممکن است یک عدد بین 3 تا 15% باشد.

آبکاری سنگ توالت

یکی دیگر از نکات خرید سنگ توالت که از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد آبکاری سنگ توالت می باشد. بهتر است سنگ توالت با با آبکاری و یا لعاب ضخیم را انتخاب نمایید. در صورتی که لعاب سنگ توالت خریداری شده مناسب نباشد استحکام آن کاهش خواهد یافت. و باعث می شود ظاهری مات و یا نامناسب داشته باشد. همچنین مقاومت سنگ توالت با آبکاری با ضخامت کم در برابر شستشو و آب بسیار پایین می باشد.

آبکاری سنگ توالت
آبکاری سنگ توالت

طراحی سنگ توالت

نکته دیگر که هنگام خرید سنگ توالت باید در نظر گرفته شود طراحی سنگ توالت می باشد. طراحی آرگونومیک سنگ توالت باعث می شود فشاری که به زانو و مچ پا وارد می شود در بیماران تا حد قابل توجهی کاهش یابد. ابعاد و اندازه سنگ توالت نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. هنگام خرید سنگ توالت باید اندازه سرویس بهداشتی خود و دیگر تجهیزات سرویس بهداشتی را در نظر بگیرید. تا بتوانید یک سنگ توالت با سایز مناسب را خریداری نمایید. در این صورت نصب این سنگ توالت راحت تر خواهد بود. همچنین هنگام استفاده از سرویس بهداشتی نیز راحت خواهید بود.

نکات مهم خرید توالت فرنگی

توالت فرنگی خریداری شده باید با فضای سرویس بهداشتی شما دارای تناسب باشد. به طور کلی می توان گفت تناسب توالت فرنگی یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید توالت فرنگی باید در نظر گرفته شود. توالت ها امروزه به عنوان یکی از اجزای اساسی و مهم در منازل شناخته می شود. به گونه ای که می توان خرید یک سرویس بهداشتی فرنگی را همانند یک سرمایه گذاری طولانی مدت در نظر گرفت.

ابعاد و اندازه توالت فرنگی

طول یک توالت فرنگی استاندارد معمولا بین 54 تا 72 سانتی متر می باشد. از آنجا که درب و نشیمن روی توالت فرنگی قرار می گیرند فضای مورد استفاده برای نصب توالت فرنگی در یک سرویس بهداشتی در نهایت حدود 30 تا 35 سانتی متر است. از این رو هنگام خرید توالت فرنگی باید ابعاد آن را در نظر بگیرید. تا متناسب با فضا و قد افراد یک توالت فرنگی مناسب خریداری کنید.

نوع طراحی و ویژگی های یک توالت فرنگی معمولا با توجه به آرگونومی افراد یک شهر و یا کشور مشخص می شوند. از این رو برای خرید توالت فرنگی باید ابعاد آن را مد نظر قرار دهید.

توجه به سیفون توالت فرنگی

در توالت های ایرانی ممکن است سیفون یا فلاش تانک موضوع خیلی مهمی نباشد. اما در یک سرویس فرنگی سیفون مهمترین بخشی است که هنگام خرید توالت فرنگی باید به آن توجه کرد. میزان توانایی سیفون یکی از مهمترین نکاتی می باشد که هنگام خرید توالت فرنگی باید به آن توجه داشت.

در یک سیفون استاندارد آب به صورن مداوم و همراه با فشار استاندارد به سمت توالت هدایت می شود و آب به صورت چرخشی خارج خواهد شد. اما در سیفون های غیر استاندارد آب به صورت یکباره از سیفون خارج خواهد شد و به سمت بیرون هدایت می شود.

سیفون توالت فرنگی
سیفون توالت فرنگی

پایه توالت فرنگی

پایه یک توالت فرنگی استاندارد معمولا 40 سانت می باشد. پایه توالت فرنگی در تامین سلامت و راحتی افراد نقش مهمی را ایفا می کند. در صورتی که پایه توالت فرنگی استاندارد باشد و اندازه آن نیز مناسب باشد افراد قد بلند و مسن می توانند به راحتی از آن استفاده کنند و فشار کمتری روی زانوها و کمر آن ها وارد خواهد شد.

شما می توانید برای خرید توالت فرنگی و یا خرید سنگ توالت مناسب و استاندارد به فروشگاه تاسیسات نوبهار مراجعه نمایید و پس از مشاهده انواع سنگ توالت یک گزینه مناسب را برای سرویس بهداشتی منزل خود انتخاب کنید.

مقالات بیشتری که در رابطه با تجهیزات منزل می توانید در وبسایت ما مطالعه کنید عبارتند :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *