نحوه ساخت مستر برای ساختمان


نحوه ساخت مستر برای ساختمان

کلمه مستر دارای معانی متعدد می باشد اما در رابطه با ساختمان سازی و به منظور طراحی خانه و اتاق خواب مستر به معنای کاربرد چندمنظوره یا چندگانه می باشد. به طور کلی می توان گفت بخشی از خانه که نیازهای چندگانه افراد را رفع می سازد مستر نامیده می شود. در ادامه قصد داریم نحوه ساخت مستر برای ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه ساخت مستر برای ساختمان
نحوه ساخت مستر برای ساختمان

اتاق خواب مستر چیست؟

به طور معمول بخشی از ساختمان در معماری و طراحی داخلی منزل که معمولا اتاق خواب است به گونه ای طراحی می شود که بتوان به طور همزمان امکانات و اختیارات زیادی را به اهالی خانه ارائه دهد و افراد در این فضا قادر خواهند بود چندین فعالیت روزمره خود را انجام دهند. اتاق یا فضای موجود در ساختمان با این طراحی را معمولا مستر می نامند.

اکثر اوقات اتاق های مستر، اتاق خواب والدین را تشکیل می دهند و در مقایسه با دیگر اتاق ها کمی بزرگ تر است و دارای امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، حمام، کمد دیواری، وان، جکوزی و سونا هستند. فضای این اتاق ها به طور معمول به اندازه ای در نظر گرفته می شود که بتوان تخت خواب والدین، کمد آینه، حمام و سرویس بهداشتی را در آن قرار داد. از این رو می توان گفت یکی از ویژگی های ساخت مستر، متراژ بالای ساختمان است.

نکته دیگری که در هنگام ساخت مستر در ساختمان باید در نظر گرفته شود این است که این اتاق ها دارای طراحی بسیار زیبا هستند. به طور معمول این اتاق ها از فضاسازی و طراحی بسیار خوبی برخوردار هستند. از این و می توان برای آن ها چیدمان بهتری را در نظر گرفت. علاوه بر این معمولا مستر به گونه ای طراحی می شود که فضای داخلی و اصلی اتاق دارای چیدمان اصولی و زیبا باشد. یکی از بهترین روش ها برای طراحی زیبا این اتاق ها قرار دادن پنجره هایی با چشم انداز زیبا در بخشی از مستر می باشد. این امر می تواند اتاق مستر را به فضایی دلنشین برای استراحت افراد تبدیل کند.

اتاق خواب مستر
اتاق خواب مستر

مهمترین ویژگی های مستر

برای ساخت مستر در ساختمان توصیه می شود که ویژگی های استاندارد زیر را در نظر بگیرید و آن ها را در فضای طراحی شده خود اعمال کنید.

اندازه و ابعاد

در صورتی که قصد ساخت مستر استاندارد را در ساختمان خود دارید این نکته را باید به خاطر بسپارید که اصلی ترین ویژگی این اتاق دارا بودن فضای کافی برای رفع نیازهای یک اتاق خواب به این سبک می باشد. بدون شک ابعاد و اندازه مورد نیاز برای این اتاق بر اساس متراژ کلی بنا تعیین می شود. از این رو ممکن است شما در یک ساختمان یا عمارت مدرن با معماری جدید یک اتاق خواب به این سبک با ابعاد صد متری مشاهده نمایید. برخی از مستر روم ها نیز ممکن است بسیار مختصر باشند و وسعت آن ها به 20 متر برسد.

این نکته را نیز بهتر است همواره به خاطر داشته باشید که وجود فضای کافی به منظور قرار دادن بخش های کوچک و تفکیک شده در اتاق به یک اتاق خواب استاندارد به این سبک از لحاظ اصول معماری نزدیک خواهید شد. بارزترین ویژگی یک اتاق خواب با این سبک، اندازه استاندارد آن می باشد که بین بخش های مختلف اتاق و اشیای مورد استفاده در دکوراسیون برای رفت و آمد فضای راحت و قابل توجه به چشم بخورد.

سرویس بهداشتی

یکی دیگر از ملزومات یک اتاق خواب مستر که به عنوان یکی از ویژگی های بارز ساخت مستر نیز محسوب می شود و تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را نادیده گرفت اختصاص یک فضای مناسب و شیک برای سرویس بهداشتی می باشد. این سرویس بهداشتی باید از تهویه مناسب و قوی برخوردار باشد. اصول معماری استاندارد و صحیح نیز از طراحی مدرن تری برخوردار هستند.

سرویس حمام

از دیگر ویژگی های بارز ساخت مستر می توان به وجود حمام در آن ها اشاره کرد. می توان ادعا کرد که بدون حمام یک اتاق خواب را دیگر تحت هیچ شرایطی نمی توان به عنوان اتاق خواب مستر در نظر گرفت. از این رو می توان گفت ویژگی بارز این اتاق ها وجود یک حمام مجزا می باشد. یکی از آپشن هایی که اهمیت و میزان دلچسب بودن یک اتاق با این سبک را افزایش می دهد در اختیار داشتن سرویس حمام شخصی همراه با دوش ایستاده یا وان های فانتزی می باشد. می توان با اطمینان ادعا کرد که هیچ اتاق خواب با این سبک بدون در اختیار داشتن سرویس حمام شخصی معنا ندارد.

فضای اختصاصی لباس

یکی از مفیدترین و بهترین ویژگی های یک اتاق خواب مستر واقعی که از استاندارد مطلوب نیز برخوردار می باشد وجود فضای اختصاصی برای لباس و کفش و به طور کلی پوشیدنی های شخصی افراد خانواده می باشد. این فضای مناسب برای لباس که کلوزت روم نیز نامیده می شود بیشتر در سبک معماری مدرن و به ویژه در کشورهای اروپایی مشاهده می شود.

به طور کلی می توان گفت کلوزت روم ها از الزامات یک اتاق خواب با این سبک معماری می باشد. کمدهای بزرگ و وسیع، شلف های دیواری، استندهای مختلف برای چیدمان شیک و مناسب برای پوشاک در اختیار اعضای منزل قرار می دهد. این کلوزت روم ها اغلب با استفاده از آینه های قدی و بلند و نیمکت هایی مختص به نشستن و پوشیدن کفش ها تزئین می شوند و باعث می شود بخشی از فضای این اتاق به طور کامل به مکانی مختص پوشیدن و تعویض لباس ها تبدیل شود.

فضای اختصاصی لباس
فضای اختصاصی لباس

تجهیزات صوتی و تصویری

یکی دیگر از ویژگی های بارز ساخت مستر وجود تجهیزات صوتی و تصویری در آن می باشد. شما می توانید یک تلویزیون همراه با وسایل جانبی آن را در اتاق مستر قرار دهید. شما می توانید این تجهیزات را در بخشی از این اتاق همراه با نیم ست مبلمان قرار دهید تا اتاق شما دارای یک فضای نشیمن نیز باشد. البته شما می توانید تنها یک تلویزیون دیواری به صورت جمع و جور در این اتاق قرار دهید.

به طور کلی می توان گفت بهترین شکل کاربری این تجهیزات در اتاق خواب به صورت تلویزیون نسبتا بزرگ می باشد که روی دیوار و مقابل تخت نصب شده باشد. البته شما می توانید با توجه به سلیقه و میل شخصی خود نحوه چیدمان اشیا و کاربری آن ها را مشخص سازید.

شما می توانید برای ساخت یک مستر روم از مشاوره های تکنسین های تاسیسات نوبهار بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *