خرید تانک

خرید تانک


در موقع خرید تانک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از ملزومات اصلی برای تامین آب شرب ساختمان ها در کلانشهرها تانک آب می باشد. از آنجا که اخیرا در رابطه با عدم اتصال پمپ آب به شبکه آبرسانی شهری به صورت مستقیم ممنوعیت هایی اعلام شده است. تمامی مجتمع های ساختمانی باید به دنبال تامین مخزن مناسب و یا تانک باشند. خرید تانک آب مناسب ممکن است برای مدیران ساختمان کاری به ظاهر وقت گیر باشد و پر دردسر به نظر برسد. اما امروزه راه اندازی فروشگاه های اینترنتی همچون فروشگاه تاسیسات نوبهار خرید تانک پلی اتیلن را به کاری بسیار ساده تبدیل کرده است.

از آنجا که در رابطه با تامین آب شرب و رعایت بهداشت در این زمینه حساسیت ها بسیار بالا است همواره به هموطنان گرامی توصیه می شود. تا موقع خرید تانک آب با در دست داشتن اطلاعات کامل اقدام به انتخاب  و خرید تانک آب نمایند. تا سلامت خانواده ها و خود افراد با خطری مواجه نشود. در ادامه قصد داریم تا نکات مهمی که موقع خرید تانک باید مورد توجه قرار بگیرند را به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

تانک آب
تانک آب

هنگام خرید تانک چه نکاتی باید در نظر گرفته شوند؟

به طور کلی می توان گفت تانک پلی اتیلن و یا تانک پلاستیکی در ایران به طور معمول به صورت تک لایه، دولایه، سه لایه و یا چهارلایه تولید می شوند. نخستین نکته ای که در مورد مخزن آب شرب باید بدانید، نفوذ نور خورشید به داخل مخزن مربوط می باشد. زیرا این امر باعث ایجاد جلبک می شود. از این رو همواره توصیه می شود از تانک چند لایه استفاده کنید. برای این منظور یک تانک سه لایه می تواند گزینه مناسبی باشد. مخازنی که دارای بیش از سه لایه هستند برای مصارف دارویی گزینه ایده آلی به نظر می رسند. مخازن تک لایه به منظور ذخیره سازی آب شرب تنها در مواردی قابل استفاده هستند که در محیط اطراف نور وجود نداشته باشد.

گواهی نامه بهداشتی

یکی از نکاتی که قبل از خرید تانک باید در نظر گرفته شود دارا بودن گواهی های بهداشتی مخزن مورد نظر می باشد. قبل از خرید این محصول بهتر است گواهی های بهداشتی را از فروشنده درخواست نمایید. بسیاری از تانک هایی که در بازار به عنوان مخزن آب به فروش می رسند گواهینامه ها و استانداردهای بهداشتی را ندارند. از این رو استفاده از آن ها به منظور ذخیره سازی آب شرب توصیه نمی شود.

میزان حجم مورد نیاز

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید تانک برای ذخیره سازی آب شرب برای ساختمان باید در نظر گرفته شود مقدار حجم مورد نیاز می باشد. بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب تهران قبل از پمپ برای هر واحد از ساختمان 250 لیتر آب ذخیره شده نیاز خواهیم داشت. به عنوان مثال یک ساختمان 12 واحدی به مخزن 3000 لیتری آب ذخیره شده نیاز دارد.

آماده سازی محل نصب تانک

پیدا کردن محل مناسب برای نصب تانک در ساختمان یکی از مراحل اصلی خرید تانک می باشد. به طور معمول این تجهیزات در داخل ساختمان و جایی که کمتر در معرض دید باشد نصب می شوند. به عنوان مثال می توان گفت اغلب مخزن ها در پارکینگ، زیرزمین، موتورخانه و پشت بام نصب می شوند. از این رو توصیه می شود قبل از خرید تانک ابعاد محل نصب و فضای در دسترس برای نصب آن را در نظر بگیرید. برای این کار می توان از فروشنده درخواست کرد تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. و یا لیست ابعاد را برای شما ارسال کند. تا بتواند اندازه مناسب این تجهیزات را انتخاب کرده و سپس اقدامات لازم را برای خرید آن انجام دهید.

مکان استاندارد برای نصب این تجهیزات در داخل اتاق تاسیسات می باشد. اما اگر در ساختمان شما برای نصب این تجهیزات فضایی در نظر گرفته نشده باشد بهتر است فضاهای نزدیک به پمپ آب در حیاط خلوت، نزدیک پیلوت و پشت بام را مورد بررسی قرار دهید.

ابعاد مسیر دسترسی به این مکان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرند. زیرا در موارد زیادی توسط مشتریان گزارش شده است که امکان انتقال محصول خریداری شده به محل نصب پیشنهادی آن ها وجود نداشته در نتیجه مشتریان مجبور به تعویض این تجهیزات و یا مکان تغییر نصب شده اند.

نکته دیگری که باید در این رابطه در نظر گرفته شود این است که سطح محل نصب تانک باید به طور کامل صاف و عاری از هر گونه پستی و بلندی باشد. زیرا در صورتی که این تجهیزات به طور کامل پر شوند آب داخل آن به بدنه محصول فشار وارد می آورد. که این امر باعث خواهد شد این محصول سوراخ و یا پاره شود.

محل نصب تانک
محل نصب تانک

نکات مهم برای افزایش طول عمر مفید تانک

  •  توصیه می شود از جابجایی مخزن خالی نشده به شدت پرهیز کنید. حتی اگر به جرثقیل و یا لیفتراک دسترسی داشته باشید، همواره توصیه می شود از جابجایی این محصول خودداری نمایید.
  • اکثر این محصولات برای استفاده در شرایط با فشار یک اتمسفر طراحی شده اند. از این رو توصیه می شود از هوابند کردن درب پیچی مخزن خودداری کنید.
  • در صورت تمایل برای نصب و تنظیم پمپ آب توصیه می شود اتصالات بین پمپ و مخزن به گونه ای انتخاب شود. که لرزش ناشی از کارکرد پمپ به محل اتصال فیتینگ به مخزن آسیب وارد نکند. توصیه می شود در مسیر انتقال آب بین مخزن و پمپ از لرزه گیر و یا دو عدد زانو استفاده شود.
  • این تجهیزات باید در دوره های زمانی مشخص مورد بازدید قرار گیرند. همچنین محل ورود اتصالات که احتمال بروز نشتی در آن ها وجود دارد نیز بهتر است گاهی اوقات مورد بررسی قرار گیرد.
  • همچنین همواره توصیه می شود مخزن را دور از آتش و یا اجسام داغ نگهداری نمایید. از برخورد اجسام تیز به مخزن به شدت خودداری شود. همچنین بهتر است مخزن به دور از جریان الکتریسیته قرار گیرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *