عیب یابی پکیج دیواری

امروزه در بیشتر مکان ها برای سیستم گرمایشی و سرمایشی از پکیج استفاده می کنند. عیب یابی پکیج دیواری زمانی انجام می شود که پکیج با مشکلاتی از جمله روشن نشدن، گرم نکردن آب و سر و صدای زیاد روبه رو شود. در این مقاله قصد داریم شما را با عیب یابی پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن آن آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

عیب یابی پکیج دیواری
عیب یابی پکیج دیواری

 

روشن نشدن پکیج

یکی از مشکلات رایج پکیج، روشن نشدن آن می باشد. روشن نشدن پکیج دلایل گوناگونی دارد که در ادامه به شرح برخی از آنها می پردازیم.

هنگامی که پکیج روشن نمی شود در ابتدا کلیدهای برق را بررسی کنید که پکیج به درستی به برق متصل شده باشد. در برخی موارد علت روشن نشدن پکیج، خرابی شمعک می باشد که در اینصورت باید آن را یا تعویض کنید. از دیگر دلایل روشن نشدن پکیج، خرابی جرقه زن است که باید تعویض گردد.

مسدود بودن دودکش نیز در برخی موارد می تواند مشکلاتی از جمله روشن نشدن پکیج را به همراه داشته باشد که در این صورت باید دودکش را بررسی کنید و اگر مانعی بر سر راه دودکش است نسبت به برداشتن آن اقدام کنید. خرابی برد نیز از دلایل دیگر روشن نشدن پکیج است که در این صورت باید برد الکتریکی پکیج را تعویض کنید.

روشن نشدن پکیج
روشن نشدن پکیج

زرد بودن شعله پکیج

از مشکلات دیگر پکیج دیواری می توان به زرد بودن شعله پکیج اشاره کرد. جهت عیب یابی زرد بودن شعله پکیج در ابتدا مشعل را بررسی کنید و اگر کثیف بود نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. در مواقعی نیز ممکن است مکش دودکش به درستی کار نکند در این صورت نیز مشکل زرد بودن شعله برای پکیج پیش می آید. از دیگر دلایل زرد بودن شعله پکیج می توان به عدم وجود هوا در محیط اشاره کرد.

گرم نشدن آب پکیج

برای عیب یابی پکیج دیواری در هنگام گرم نشدن آب پکیج باید به چند نکته دقت کنید. یکی از دلایل اصلی گرم نشدن آب پکیج می تواند فشار آب باشد. از دیگر دلایل گرم نشدن آب پکیج می توان به خرابی فلوسوئیچ اشاره کرد که در این صورت میزان دمای آب به درستی تنظیم و به برد ارسال نمی شود. در مواقعی ممکن است پکیج رسوب بگیرد. در چنین مواقعی نیز آب پکیج به خوبی گرم نمی شود.

سر و صدای زیاد پکیج

سر و صدای زیاد پکیج دارای دلایل بسیاری می باشد که جهت عیب یابی پکیج و بر طرف کردن سر و صدای زیاد آن می تواند اقدامات زیر را انجام دهید.

اگر سطحی که پکیج در آن نصب شده است، هموار نباشد مشکل سر و صدای زیاد برای پکیج ایجاد می شود. در چنین مواقعی نسبت به تنظیم پکیج اقدام کنید. وجود هوا در داخل پکیج و لوله ها نیز می تواند باعث ایجاد سر و صدای زیاد در پکیج شود که در این صورت باید نسبت به هواگیری پکیج اقدام کنید.

از دیگر دلایل سر و صدای زیاد پکیج می توان به مواردی همچون خرابی سوپاپ، خرابی پمپ، خرابی فن پکیج و لوله کشی نامناسب پکیج اشاره کرد که در چنین مواقعی باید با یک تکنسین ماهر صحبت و نسبت به تعمیر و یا تعویض آنها اقدام کنید.

سر و صدای زیاد پکیج
سر و صدای زیاد پکیج

انفجاری روشن شدن مشعل پکیج

انفجاری روشن شدن مشعل پکیج از دیگر مشکلات پکیج دیواری می باشد که جهت عیب یابی پکیج می تواند مواردی که در ادامه شرح می دهیم را بررسی کنید.

تنظیم نبودن فاصله مشعل و الکترود جرقه زن باعث انفجاری روشن شدن پکیج می شود. از دیگر عوامل این مشکل می توان به کمبود اکسیژن برای عمل احتراق اشاره کرد. در این صورت باید درپوش های بالای پکیج را بررسی کرد. تنظیم نبودن فشار گاز از دیگر دلایل انفجاری روشن شدن مشعل پکیج است که در چنین مواقعی باید فشار گاز را بررسی کنید. خرابی دودکش نیز می تواند از دیگر دلایل این مشکل باشد که باید دودکش را تعویض کرد.

خاموش شدن شعله پکیج

هنگامی که پمپ سیرکولاتور پکیج به درستی کار نکند مشکل خاموش شدن شعله برای پکیج پیش می آید که در این صورت باید این پمپ را تعویض کنید. جهت عیب یابی پمپ سیرکولاتور نیز می توانید مقاله عیب یابی و تعمیر پمپ سیرکولاتور را در وبسایت ما مطالعه کنید.

گرفتگی مدار گرمایش هوا و گرفتگی مدار گرمایش آب نیز می تواند باعث خاموش شدن شعله پکیج شود که در چنین مواقعی باید هر کدام از این مدارها توسط تکنسین های ماهر بررسی و تعمیر شوند.

کم بودن فشار آب پکیج

کم بودن فشار آب یکی از مشکلات رایج پکیج دیواری است که دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل رایج افت فشار آب پکیج، نشتی لوله های پکیج است که در این صورت باید لوله ها را بررسی و نسبت به تعویض و یا تعمیر آنها اقدام کنید. باز ماندن و محکم نشدن شیر پرکن پکیج از دیگر دلایل کم بودن فشار آب پکیج است.

قطع شدن مکرر دودکش پکیج

در برخی موارد ممکن است دودکش پکیج به صورت مکرر قطع شود. در چنین مواقعی باید دودکش پکیج را بررسی کنید و اگر راه خروجی دودکش مسدود شده بود نسبت به تعویض و یا تعمیر دودکش اقدام کنید.

سرد بودن قسمت بالای رادیاتور پکیج

اگر قسمت بالای رادیاتور پکیج شما سرد است در ابتدا تراز بودن پکیج را بررسی کنید. اگر پکیج تراز بود، سرد بودن قسمت بالای رادیاتور پکیج به وجود هوا در پکیج برمی گردد. در این صورت باید نسبت به هواگیری پکیج اقدام کنید.

عیب یابی پکیج
عیب یابی پکیج

هزینه عیب یابی پکیج

مشکلات پکیج باید توسط تکنیسن های ماهربررسی شوند و سپس هزینه عیب یابی پکیج تعیین گردد. جهت اطلاع از هزینه عیب یابی پکیج می توانید با مشاوران وبسایت ما در تماس باشید.

 

تاسیسات نوبهار در این مقاله شما را با عیب یابی پکیج و نحوه بر طرف آن آشنا کرده است. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله شما در عیب یابی پکیج راهنمایی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *