راهنمای خرید پمپ آب خانگی

قبل از خرید پمپ آب خانگی، مصرف کننده باید مواردی مانند تعداد واحد و تعداد طبقات ساختمان، متراژ واحدها و تعداد شیرهای آب  ساختمان را بررسی کند. به طور مثال یک پمپ آب خانگی برای ساختمان 6 طبقه با 24 واحد با یک پمپ آب خانگی برای ساختمان 12 طبقه که هر طبقه دارای یک واحد است بسیار متفاوت می باشد. برای ساختمان 6 طبقه پمپ آبی مورد نیاز است که دهانه ی خروجی و یا دبی بالایی داشته باشد. در ساختمان 12 طبقه باید پمپی را انتخاب کنید که حداکثر ارتفاع را داشته باشد.

راهنمای خرید پمپ آب خانگی
راهنمای خرید پمپ آب خانگی

در هنگام خرید پمپ آب خانگی به موارد زیر دقت کنید.

اندازه ورودی

اندازه ورودی با پر شدن مخزن و مقدار آبی که پمپ میتواند تولید کند به اندازه ی شیر بستگی دارد و رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.هرچقدر اندازه ورودی بزرگتر باشد آب با فشار بیشتری خارج می  شود. مکش آب از طریق دریچه ورودی انجام می شود و آب را از دریچه تخلیه می کند.  هرچقدر دریچه ورودی بزرگتر باشد پمپ، آب را سریع تر انتقال می دهد.

میزان جریان آب

میزان جریان این وسیله با واحد لیتر در دقیقه اندازه گیری می شود. زمانی که میخواهید پمپ آب خانگی را تهیه نماید باید به این نکته توجه کنید که مخزن آب در چه ساعتی پر میشود. برای پمپ آب خانگی باید مخزنی با توان 200 – 100 در دقیقه تهیه کنید.

سر و فشار

مهم ترین نکته ای که باید هنگام خرید پمپ آب خانگی به آن توجه کرد سر و فشار می باشد. حداکثر سر پمپ به ارتفاع پمپ و ارتفاع مکش بستگی دارد. به طور مثال اگر حداکثر سرپمپ 50 باشد در 50 متری سطح زمین آب صفر خواهد بود. بنابراین هنگام خرید پمپ باید به این نکته توجه کنید که حداکثر، سر پمپ بیشتر از ارتفاع آن باشد.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفته شود فشار می باشد. بنابراین یک پمپ آب خانگی با حداکثر سر 50 متر فشار 55 خواهد داشت که این فشار آب برای یک خانوار مناسب است.

قطر لوله پمپ

لوله پمپ به صورت ورودی و خروجی می باشد و برای محاسبه پارامترهای آن از واحد اینچ استفاده میکنند و با حداکثر میزان آب دهی رابطه مستقیمی دارد. در هنگام خرید پمپ آب خانگی مصرف کننده باید توجه کند که قطر لوله با میزان پمپاژ آب متناسب باشد.

مشخصات الکترونیکی

از آنجایی که پمپ آب خانگی یک دستگاه برقی است، هنگام خرید باید به مشخصات الکترونیکی آن توجه کنید. مشخصات الکترونیکی که تاثیرمهمی در پمپ آب  دارند شامل ولتاژ، تک فاز، سه فاز و فرکانس است.  تک فاز و سه فاز به نوع سیم کشی الکتروموتور بستگی دارد. معمولا برای پمپ آب خانگی از سیم کشی تک فاز استفاده میکنند.

دبی پمپ و هد پمپ

در هنگام خرید پمپ توجه به دو مولفه دبی پمپ و هد پمپ حائزه اهمیت می باشد. دبی به میزان آبی گفته میشود که از دهانه خروجی پمپ خارج می شود. هد پمپ ارتفاعی است که پمپ میتواند آب را با فشار بالا ببرد. با استفاده از این دو مولفه میتوانید پمپ آب خانگی مناسب و استانداردی تهیه کنید.

کاربرد پمپ

در هنگام خرید پمپ آب خانگی باید به کارکردی که از این وسیله انتظار دارید توجه کنید. مثلا پمپ آب خانگی برای منازل آپارتمانی و یا ویلایی کارکرد متفاوتی دارد.

قبل از انتخاب و خرید پمپ آب خانگی به موارد زیر دقت کنید.

اصلی یا تقلبی

قبل از خرید پمپ آب خانگی باید به مکان و اعتبار فروشگاه توجه کنید. زیرا افرادی سودجو از روی برندهای موفق و پر فروش پمپ، کپی برداری می کنند و پمپ های تقلبی را به جای پمپ آب خانگی اصلی به دست مشتری میرسانند.

مارک یا برند

از خرید پمپ آب متفرقه خوداری کنید و همیشه سعی کنید از برندهای معروف که سالهاست در بازار وجود دارند خرید نمایید.

قطعات یدکی

داشتن قطعات یدکی برای پمپ آب خانگی از طرف فروشنده حائز اهمیت است. زیرا اگر پمپ دچار نقص فنی و یا شکستگی شد باید این قطعات در دسترس باشند تا آن ها را خریداری نمایید و به سرعت تعویض و یا تعمیرکنید.

ضمانت نامه

ضمانت نامه یا گارانتی باید در هنگام خرید بر روی این محصول باشد و از طرف شرکت سازنده پمپ، دارای مهر استاندارد باشد. زیرا بعضی از گارانتی ها فقط جنبه ی تبلیغاتی دارند.

کیفیت موتور پمپ

اگر پمپ را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید موتور پمپ آب خانگی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و باید سعی کنید پمپی را تهیه نمایید که بتواند هر نوع مایعی را پمپاژ کند. زیرا برخی از پمپ های آب خانگی، قابلیت پمپاژ کردن هر مایعی را ندارند، از خرید این پمپ ها خودداری کنید.

جهت خرید لوازم پمپ آب خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مهم ترین نکته ای که باید در هنگام خرید لوازم پمپ آب خانگی به آن توجه کرد کیفیت و مرغوبیت لوازم پمپ می باشد تا پمپ آب به راحتی کار کند و دوام و عمر طولانی داشته باشد. زیرا زمانی که پمپ به خوبی کار می کند علاوه بر تامین نیاز مصرف کننده در مصرف انرژی وهزینه های  آب نیز صرفه جویی می شود.

پمپ آب خانگی
پمپ آب خانگی

 

تاسیسات نوبهار در این مقاله نکاتی در رابطه با خرید پمپ آب خانگی برا شما عزیزان مطرح کرده است تا با استفاده از این نکات بتوانید بهترین پمپ آب خانگی را برای منزل خود تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *