راهنمای خرید کولر آبی

کولرهای آبی توسط شرکت های مختلف و با برندهای متفاوت تولید شده اند که در هنگام خرید باید به نوع و برند کولرتوجه کنید. در ادامه به نکاتی می پردازیم که باید در هنگام خرید کولر آبی به آن توجه کنید.

زمانی که قصد خرید کولر آبی را دارید باید توجه داشته باشید که کولر ثابت میخواهید یا متحرک، ابعاد کولر مناسب برای شما چقدر است، کولر آبی که مدنظر شما است چند موتوره می باشد، کولر آبی پوشالی یا سلولزی، کولر آبی که انتخاب میکنید به کانال کشی نیاز دارد یا خیر. زیرا این موارد در هنگام خرید کولر مهم می باشد.

در هنگام خرید کولر آبی به چه مواردی باید دقت کنیم؟
در هنگام خرید کولر آبی به چه مواردی باید دقت کنیم؟

جنس بدنه کولر آبی

جنس بدنه کولر آبی اگر ورق گالوانیزه باشد بهتر است. زیرا کولر آبی در فضای بیرون نصب می شود. در بیشتر مکان ها کولر آبی را در پشت بام نصب می کنند. از آنجایی که کولر در معرض آب و باد قرار دارد، باید در هنگام خرید به جنس بدنه کولر توجه کنید.

 

رنگ مخصوص کولر آبی

در هنگام خرید کولر آبی باید به کیفیت رنگی که در آن به کاررفته است توجه کنید. زیرا رنگ ها در اثر برخورد با نور خورشید دچار پوسیدگی میشوند و شروع به ریزش میکنند که این امر باعث کوتاه تر شدن عمر کولر و بی رنگ شدن بدنه آن می شود.

رنگ مخصوص کولر آبی
رنگ مخصوص کولر آبی

گارانتی کولر آبی

توجه داشته باشید که کولر آبی  دارای گارانتی باشد تا در مواقعی که کولر با مشکل مواجه می شود، از گارانتی آن استفاده کنید. داشتن گارانتی یکی از مشخصات خوب یک کولر آبی است. همچنین ضمانت نامه کولرهای آبی 24 ماه است و در این مدت زمان می توانید به صورت رایگان کولر را تعمیر کنید.

نقش برند در خرید کولر آبی

کولرهای آبی با برندهای مختلفی تولید می شوند که از نظر کیفیت تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. کولرهای آبی که به استانداردهای جهانی نزدیکتر هستند از عملکرد بالاتری برخوردارند. قبل از تهیه کولر آبی باید ویژگی برندهای مختلف را بررسی کنید.

سایز کولر آبی

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید کولر آبی باید به آن توجه شود سایز کولر است. سایز کولر با مکانی که قرار است کولر در آن نصب شود باید مطابقت داشته باشد. هرچه متراژ ساختمان بیشتر باشد باید کولر بزرگتر تهیه کنید و بالعکس. مکان هایی با متراژ 30 تا 50 متر حجم کولر 2300 ، 50 تا 65 متر حجم کولر 3500، 65 تا 120 متر حجم کولر 4900 و 120 تا 155 متر حجم کولر 7000 مناسب می باشد.

محل سکونت

کولر آبی را در بیشتر شهرها می توان استفاده کرد اما در شهرهای گرم و مرطوب امکان استفاده از کولر آبی وجود ندارد. زیرا کولر آبی منجر به تشدید هوای شرجی می شود و رطوبت را به محیط وارد می کند. در واقع کولرهای آبی برای مناطق گرم و خشک مناسب است و قیمت این نوع از کولرها کمتر از کولرهای گازی می باشد. برای مقایسه کولر گازی و آبی می توانید مقاله مقایسه کولر گازی و آبی را در وبسایت ما مطالعه کنید.

ظرفیت کولر آبی

ظرفیت کولرآبی با قدرت سرمایش آن رابطه مستقیم دارد هرچقدر ظرفیت کولر بالاتر باشد قدرت سرمایشی آن بیشتر است و هزینه برق مصرفی نیز زیادتر میشود. برای خرید کولر آبی سعی کنید بر اساس نیاز خود کولر را انتخاب نمایید.

ضخامت بدنه کولر

برای این که کولر آبی دیرتر آسیب ببیند باید در هنگام خرید محصولی را انتخاب کنید که از ضخامت بالایی برخوردار باشد. بدنه کولر باید استحکام بالایی داشته باشد تا برای مدت طولانی در برابر سرما و گرما مقاومت خود را حفظ کند.

ضخامت بدنه کولر
ضخامت بدنه کولر

دهانه خروجی هوا

دهانه خروجی هوا یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید کولر آبی به آن توجه کنید. بیشتر کولرهای آبی دارای 2 نوع خروجی می باشند یکی از خروجی ها روی سقف کولر است و دیگری در بخش های جانبی کولر قرار دارد. کولرهایی که دهانه خروجی آن ها روی سقف است باید در مکان هایی مانند بالکن نصب شوند.

امکانات کنترل کارکرد کولر

برخی از کولرهای آبی با آپشن های جدید مانند نمایشگر دمای محیط و سه دور سرعت تولید می شوند که هر کدام از آن ها  قابلیت تنظیم جداگانه دارند. پمپ آب کولر به طور خودکار خاموش و روشن می شود و مجهز به گزینه مصرف بهینه است. که در هنگام خرید اگر به این نکات توجه شود با خیال راحت میتوانید یک کولر آبی با کیفیت بسیار بالا تهیه کنید.

نوع پوشال کولر آبی

پوشال های کولر آبی در دو نوع چوبی و فوم در بازار عرضه می شوند. یکی از معایب کولرهای آبی مرطوب بودن دائمی پوشال ها می باشد که محل تجمع باکتری ها است. در کولرهای آبی سنتی از پوشال های چوبی و در مدلهای سلولوزی از فوم استفاده می شود. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که پوشال های چوبی عملکرد بسیار خوبی دارند. اما فوم ها بوی نامطبوعی از خود تولید میکنند و نسبت به سفال های چوبی، کمتر در بازار به فروش میرسند.

برنامه حالت اقتصادی در کولرهای آبی

کولرهای آبی با کیفیت دارای برنامه حالت اقتصادی می باشند. زمانی که این برنامه را روشن کنید در ابتدا سرمادهی بیشتر را احساس می کنید و به مرور زمان و کم کم از میزان هوادهی کولر کاسته می شود. استفاده از این برنامه باعث می شود آب کمتری هدر برود. در رابطه با صرفه جویی در مصرف آب هنگام استفاده از کولرهای آبی، می توانید مقاله استفاده بهینه از کولر آبی را در وبسایت ما مشاهده کنید.

 

سیستم خاموش کننده خودکار

در هنگام خرید کولر آبی محصولی را انتخاب کنید که دارای سیستم خاموش کننده خودکار باشد تا زمانی که از خانه خارج و فراموش کرده اید که کولر را خاموش کنید، در این مدت زمان چون  برنامه خاصی به کولر نداده اید به طور خودکار خاموش شود.

 

کنترل دما

در زمان تهیه کولر آبی به کنترل دمای آن توجه کنید که این دما توسط ترموستات کنترل می شود. زیرا این مورد برای مصرف کاهش انرژی موثر است.

کنترل دما
کنترل دما

 

در این مقاله شما را با مواردی آشنا کرده ایم که در هنگام خرید کولر آبی باید به آن توجه کنید. تا بتوانید بهترین و مناسب ترین کولر آبی را انتخاب و خریداری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *