استفاده بهینه از کولر آبی

استفاده بهینه از کولر آبی


استفاده بهینه از کولر آبی

در صورت استفاده بهینه از کولر آبی می توان طول عمر و کارایی مفید این دستگاه را تا حد قابل توجهی افزایش داد. اگر در نگهداری و سرویس کولر آبی به موقع عمل کنید و مجموعه ای از نکات مهم را مد نظر قرار دهید نیز طول عمر دستگاه شما تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت. راهکارهای بسیار زیادی در رابطه با بهینه سازی عملکرد این دستگاه وجود دارد که در ادامه قصد داریم این راهکارها را مورد بررسی قرار دهیم.

برخی از راهکارها به منظور استفاده بهینه از کولر آبی به صورت مستقیم در زمان ساخت سری جدید این محصولات و برای استفاده بهینه از کولر آبی قرار داده شده است. در صورتی که برای استفاده صحیح از این سیستم سرمایشی روش های مناسب را انتخاب نمایید آب و انرژی کمتری هدر خواهد رفت و در نتیجه کیفیت عملکرد دستگاه شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

آغاز فصل های گرم سال نیاز شما به استفاده از وسایل سرمایشی همچون کولر آبی را افزایش می دهد در این بین توجه به استفاده بهینه از کولر آبی نکته ای اساسی در رابطه با کاهش هدر رفتن آب و انرژی و کمتر شدن هزینه مصرفی در این زمینه خواهد شد.

استفاده بهینه از کولر آبی
استفاده بهینه از کولر آبی

راهکارهای ساده برای استفاده بهینه از کولر آبی

استفاده بهینه از این وسیله سرمایشی به رعایت مجموعه ای از اصول بستگی دارد تا بتوان عملکرد این دستگاه را بهبود بخشید و با استفاده از آن مصرف انرژی و آب را به حداقل میزان خود رساند. این وسیله نیز همچون دیگر لوازم منزل هنگام استفاده به مراقبت و نگهداری ویژه و خاص نیاز دارد.

قطعات فرسوده و عدم سرویس این دستگاه به موقع با عدم کارکرد صحیح دستگاه و هدر رفت آب و انرژی رابطه مستقیم دارد. در ادامه به معرفی چندین راهکار ساده برای استفاده بهینه از این وسیله سرمایشی خواهیم پرداخت. در صورتی که نکات زیر را رعایت کنید علاوه بر این که می توان هزینه مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش داد می توان طول عمر مفید دستگاه را نیز افزایش داد.

 

سرویس کردن دستگاه به موقع

بهتر است به صورت سالانه و قبل از آغاز فصول گرم سال به فکر سرویس کولر آبی باشید. لازم به ذکر است بهترین و موثرترین عامل در استفاده بهینه از کولر آبی سرویس کردن به موقع و در زمان مناسب آن می باشد. از جمله مواردی که هنگام سرویس کردن این دستگاه باید در نظر قرار بگیرند می توان به نکاتی همچون بررسی، روغن کاری موتور، بررسی پمپ آب، شست و شوی بدنه و حلزونی کولر و تراز کردن شناور آن اشاره کرد.

صرفه جویی در مصرف برق و آب از جمله نکات مهمی هستند که سرویس کردن این دستگاه را در موقع مناسب حائز اهمیت کرده اند. این نکته در استفاده بهینه از این وسیله سرمایشی نیز تاثیر قابل توجهی دارد.

نصب سایبان روی کولر

یکی از مواردی که بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی دارد تابش نور خورشید به صورت مستقیم به کولر به ویژه کولرهایی که روی پشت بام نصب شده اند می باشد. افزایش دمای آب کولر و بخار شدن سریع آن باعث می شود باد کولر گرم شود و انرژی برق و آب به صورت بیهوده مصرف شوند از این رو یک راهکار ساده به منظور استفاده بهینه از این وسیله نصب سایبان روی آن می باشد. این امر از تابش نور خورشید به صورت مستقیم به این دستگاه خودداری می کند و در نهایت باعث می شود استفاده بهینه از کولر آبی کرد.

نصب سایبان روی کولر
نصب سایبان روی کولر

بررسی وضعیت منبع آب کولر

اگرچه کارکرد طولانی مدت کولر باعث سوختن دستگاه نمی شود اما اگر این موضوع طولانی شود باعث می شود موتور دستگاه از بین برود. وجود آب دمای فضای داخلی این دستگاه را کاهش می دهد و عملکرد موتور آن را بهبود می بخشد. عملکرد مناسب موتور دستگاه تاثیر مستقیمی روی استفاده بهینه از کولر آبی دارد.

انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر

قبل از این که بخواهید کولر را نصب کنید بهتر است موقعیت مکانی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر کولر در معرض دستگاه تهویه و یا دودکش قرار گیرد روی گرمای تولید شده از فعالیت آن تاثیر نامطلوبی خواهد داشت و این امر باعث می شود آب موجود در دستگاه بخار شود. این امر باعث خواهد شد تا باد خروجی کولر گرم باشد و انرژی در آن به صورت بیهوده مصرف شود.

انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر
انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر

استفاده از حداقل طول برای کانال کشی

یکی از مواردی که روی باد خروجی با کیفیت مطلوب از این وسیله تاثیر قابل توجهی دارد طول کانال کشی می باشد. در ساختمان های چند طبقه توصیه می شود برای نصب این وسیله در تراس فضایی در نظر گرفته شود. از آنجا که این موضوع عملکرد کولر را تحت تاثیر قرار می دهد رعایت این شرط گزینه ای برای دستیابی به استفاده بهینه از کولر آبی می باشد.

عدم استفاده همزمان از چند وسیله گرمازا، بستن دریچه فضاهایی که بدون استفاده باقی مانده اند، روشن کردن پمپ آب قبل از کولر، روشن کردن کولر با دور تند از جمله راهکارهایی هستند که به بهینه سازی مصرف انرژی در کولر آبی به شما کمک خواهند کرد.

بهینه سازی عملکرد دستگاه و کاهش هدر رفت انرژی

بهینه سازی این وسیله سرمایشی به صورت همزمان در مصرف انرژی برق و آب تاثیر قابل توجهی دارد. بحران کم آبی و تاثیر این بحران بر کاهش تولید برق، نهادینه شدن استفاده بهینه از کولر آبی عاملی مهم در بهبود مصرف انرژی محسوب می شود.

شما می توانید با رعایت نکات بالا از این دستگاه استفاده بهینه داشته باشید. و در مصرف برق و آب تا حد زیادی صرفه جویی کنید. همچنین شما می توانید با تماس با تاسیسات نوبهار علاوه بر خرید یک کولر فوق العاده عالی در رابطه با نحوه استفاده صحیح از این دستگاه از تکنسین های این تاسیسات مشاوره ها و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. شما می توانید کولر مورد نظر خود را از این فروشگاه به صورت اینترنتی و با مراجعه به وبسایت آن قیمت کولرهای آبی را با یکدیگر مقایسه نموده و وسیله مورد نظر خود را خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *