شیر های آب چشمی

شیر های آب چشمی


مزایا و معایب شیرهای چشمی

یکی از حیاتی ترین مایعات دنیای بشر، آب می باشد از این رو باید در جهت حفظ آن نهایت تلاش خود را کرد. شیرهای چشمی به منظور کاهش هدر رفت آب طراحی و تولید شده اند. در ادامه قصد داریم تا با مزایا و معایب این نوع از شیرهای آب بیشتر آشنا شویم .

نکاتی وجود دارد که در موقع خرید شیر آلات باید به آن توجه کرد. شما می توانید شیرهای چشمی مورد نظر خود را از سایت تاسیسات نوبهار خریداری نمایید.

 

شیر های آب چشمی چیست؟

شیرآلات ساختمان انواع گوناگونی دارد. یکی از انواع شیرآلات ساختمان شیرهای چشمی هستند که دارای حسگر می باشند. در این نوع از شیرآلات ساختمان بدون نیاز به برخورد فیزیکی دست و تنها با نزدیک شدن دست ها به سنسورهای این نوع از شیرآلات و فعال شدن آن ها جریان آب در آن ها برقرار خواهد شد. و پس از این که دست های خود را مجدد از سنسورهای این شیرآلات دور کردید جریان آب قطع خواهد شد.

شیرهای چشمی در بازار با اسامی مختلف به فروش می رسند. از جمله آن ها می توان به شیر آب مادون قرمز، سنسوری، چشم الکترونیکی، اتوماتیک و در نهایت چشمی اشاره کرد. این نوع از شیرآلات ساختمان با برق کار می کنند. اما در داخل آن ها باتری قرار گرفته است و در صورتی که برق وجود نداشته باشد قادر به حفظ کارایی خود باشند.

شیر آب چشمی
شیر آب چشمی

مزایای استفاده شیر چشمی

در صورت استفاده از شیرهای آب چشمی می توان از مزایای بسیار زیادی بهره مند شد. در ادامه قصد داریم تا مزیت های شیرهای چشمی را به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم:

جلوگیری از انتقال میکروب

یکی از عوامل مهم در انتقال میکروب و ویروس ناقل بیماری، شیرهای آب هستند. در شیرهای چشمی از آنجا که دست با سطوح آن برخورد نخواهد کرد با استفاده از آن ها می توان تا حد قابل توجهی از انتقال بیماری به افراد پیشگیری کرد.

استفاده و نصب آسان و راحت

اغلب شیرهای چشمی در اماکن مهمی همچون کلینیک های دندانپزشکی، اتاق عمل، بیمارستان ها، مطب ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا استفاده از آن ها بسیار ساده است. همچنین نصب این نوع از شیرآلات ساختمانی بسیار ساده و راحت می باشد.

مصرف بهینه انرژی

همچنین از آنجا که با استفاده از این شیرآلات می توان مصرف آب را کنترل کرد. و در مصرف آب تا حد قابل توجهی صرفه جویی کرد استفاده از این نوع شیرآلات در اماکن عمومی همچون هتل ها، رستوران ها و سازمان های مختلف دولتی کارآمد می باشد. این نوع از شیرآلات ساختمانی دارای سیستم هشدار به منظور کاهش ولتاژ قرار داده شده در آن می باشد.

زیبایی ظاهری و قابلیت استفاده در مکان های مختلف

همچنین شیرآلات چشمی بسیار زیبا هستند و استفاده از آن ها راحت است. از این رو استفاده از آن ها از لحاظ اقتصادی به صرفه تر خواهد بود. از این رو استفاده از شیرهای چشمی امروزه در منازل برای آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی رایج شده است. امروزه این نوع از شیرآلات ساختمان دارای طرفداران بسیار زیادی هستند.

ذخیره آب در شیر آب

سیستم تخلیه این نوع از شیرآلات ساختمانی به گونه ای است که در صورت عدم استفاده از شیرآب به مدت 3 روز جریان آب به مدت کوتاه برقرار خواهد شد. تا آب باقی مانده در لوله ها به صورت کامل تخلیه شوند و در نهایت آب تازه جایگزین این آب خواهد شد.

معایب استفاده از شیر چشمی

تمامی انواع شیرالات ساختمانی دارای مزایا، معایب و نقطه ضعف های مختص به خود هستند. شیرهای چشمی، الکترونیکی و یا اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای افرادی که قصد خرید این نوع از شیرآلات ساختمانی را دارند، لازم است تا با نقاط ضعیف این نوع از شیرآلات بیشتر آشنا شوند. در صورتی که از معایب شیرهای چشمی آگاهی داشته باشید، می توانید به نتیجه مطلوبی در رابطه با کاربرد استفاده از شیرهای چشمی دست یابید.

نصب چشم های شیر در مکان نامناسب

کارایی و راحتی استفاده از این نوع از شیرآلات ساختمان به نحوه کارکرد چشم الکترونیکی آن بستگی دارد. در صورتی که مکان این چشمی ها به درستی انتخاب نشده باشد، هنگام شستشو شیرها با تاخیر باز خواهند شد. و یا ممکن است به طور کلی عمل نکنند. این موضوع در رابطه با شیرهای پایه بلند مشکلات بیشتری را ایجاد می کند. این نکته را در نظر بگیرید که مکان قرار گیری چشمی در این نوع از شیرآلات از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. و وجود آن ها به عنوان یکی از معایب بزرگ شیرهای چشمی و اتوماتیک محسوب می شوند.

نصب چشم های شیر در مکان نامناسب
نصب چشم های شیر در مکان نامناسب

قطعات بی کیفیت شیرهای چشمی

از دیگر معایب شیرهای چشمی که ممکن است برای شما مشکل ساز شود، کیفیت قطعات به کار رفته در تولید این محصولات می باشد. در اغلب موارد قطعات به کار رفته در تولید این نوع از شیرآلات ساختمان از کیفیت مطلوب برخوردار نمی باشند. در مواردی ممکن است چشمی این شیرآلات جنس خوبی نداشته باشد. در این صورت بیشتر برای شما آزاردهنده خواهد بود. این موضوع باعث می شود که تعمیر و یا تعویض آن علاوه بر نیاز به حضور تکنسین و یا تعمیرکار متخصص به هزینه نسبتا بالایی باشد. بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که این مشکل علاوه بر محصولات داخلی بین کالاها با برندهای خارجی نیز وجود دارد. در صورتی که برای روشویی و یا ظرفشویی خود به شیرهای شیلنگدار نیاز داشته باشید نمی توانید همزمان از شیرهای چشمی استفاده کنید.

جنس و نحوه تمیز کردن این نوع شیرآلات ساختمانی

مواد تشکیل دهنده این نوع از شیرآلات ساختمانی و روکش انتخاب شده برای آن ها مناسب نیست از این رو تمیز کردن این نوع از شیرآلات نسبتا دشوار است. تولیدکنندگان گاهی اوقات به منظور کاهش قیمت این نوع از شیرآلات از چشمی ارزان قیمت استفاده می کنند.  این موضوع ممکن است بعدها برای شما مشکل آفرین باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *