بهترین برندهای سینک ظرفشویی

بهترین برندهای سینک ظرفشویی


سینک ظرفشویی چیست؟

سینک ظرفشویی یکی از وسایل ضروری است که در آشپزخانه ها وجود دارد و به کمک آن میتوان به شستن ظروف آشپزخانه، سبزیجات، میوه ها و… پرداخت. بخش مهم تر از سینک که در واقع باعث کارایی این وسیله می شود، سیفون نصب شده در زیر سینک می باشد. سینک های ظرفشویی در مدل های بسیار متنوع طراحی شده اند و طریقه نصب سیفون بر هرکدام از مدل ها با دیگری متفاوت است.

سیفون چیست؟

سیفون از یک لوله خمیده ساخته شده که در زیر ظرفشویی قرار می گیرد. در واقع سیفون یک روش عالی برای استفاده از نیروی جاذبه برای انتقال مقدار زیادی آب از یک مکان به مکان دیگر است. برخی سیفون ها از جنس پلاستیک پلی پروپیلن ساخته می شوند که می توانند دماهای بسیار بالا را تحمل کنند و فشار منفی درون سیفون را خنثی سازند.

انواع سیفون سینک ظرفشویی از نظر شکل ظاهری

1) سیفون سینک ظرفشویی روکار : اکثر سیفون ها به صورت روکار هستند. به این صورت که کاملا از سطح دیده می شوند.

2) سیفون سینک ظرفشویی توکار : سیفون سینک ظرفشویی توکار در داخل کابینت و یا پشت روشویی نصب می شود و در دید افراد قرار ندارد.

انواع سینک ظرفشویی از نظر تعداد لگن

سیفون سینک ظرفشویی تک لگنه : منظور از سینک ظرفشویی تک لگنه این است که دارای یک کاسه بزرگ است. خانه هایی که آشپزخانه کوچک دارند سینک ظرفشویی تک لگنه نصب می کنند. نصب سیفون سینک ظرفشویی تک لگنه بسیار ساده تراز دولگنه است به این صورت که :

مرحله اول : نصب آبریز سیفون سینک ظرفشویی تک لگنه (ابزارات مورد نیاز برای نصب : آبریز سینک با تمام متعلقات آن از جمله واشرها، حلقه ها و مغزی، چسب لوله، آچار فرانسه و انبر کلاغی)

"<yoastmark

روش نصب سیفون سینک ظرفشویی تک لگنه

1) یک رشته از بتونه لوله کشی در دست درست کرده و دور تا دور زوار آبریز را با آن بپوشانید. آبریز را بر روی سوراخ وسط سینک قرار دهید.

2) آبریز را بر روی سوراخ سینک ظرفشویی فشار دهید تا اضافه های آن از لبه آبریز بیرون بزند.

3) یک واشر پلاستیکی در قسمت دنباله آبریز در زیر سینک وارد کرده و حلقه اتصال دهنده را بر روی آن بگذارید.

4) حلقه واشر را به دور دنباله آبریز بپیچید.

5) برای کسب اطمینان از محکم شدن اتصال آبریز به سینک ظرفشویی تک لگنه می توانید از آچار فرانسه کمک بگیرید.

6) تمام اضافات بتنه ها را از دور آبریز جمع کنید.

مرحله دوم : نصب لوله تخلیه سیفون سینک تک لگن ( ابزارات مورد نیاز برای نصب : قطعه دنباله، آداپتور نگه دارند اتصال سیفون، شترگلو، لوله تخلیه مستقیم، واشر و مغزی برای هر قسمت از اتصالات)

ادامه روش نصب سیفون سینک ظرفشویی تک لگنه

1) واشر قطعه دنباله را بر روی قسمت بالایی قطعه قرار داده. مغزی لغزنده را از قسمت انتهایی لوله دنباله در داخل آن قرار دهید.

2) اتصال شترگلو را به انتهای قطعه یا لوله دنباله دار وارد کرده و آن را خوب محکم کنید.

3) لوله تخلیه مستقیم را در داخل لوله فاضلاب اصلی در زیر سینک وارد کرده و از مغزی برای اتصال بهتر لوله تخلیه با لوله فاضلاب کمک بگیرید.

4) شتر گلو را در وسط لوله دنباله دار خارج شده از زیر سینک و لوله تخلیه متصل به لوله فاضلاب قرار دهید.

5) واشرهای سفت کننده را درهر دو طرف انتهایی شترگلو قرار دهید.

6) حال ابتدا با دست تمام واشرها و مغزی ها ی لوله دنباله، شترگلو و لوله تخلیه را سفت کنید. در انتها با کمک آچار اتصال آن ها را محکم کنید.

 

سیفون سینک ظرفشویی دو لگنه : نصب سیفون سینگ ظرفشویی دو لگنه به دلیل فضای وسیعی که دارد مورد استقبال مصرف کنندگان زیادی قرار گرفته است.

"<yoastmark

روش نصب سیفون ظرفشویی دو لگنه

1) لوله های خروجی تخلیه را به سینک وصل کنید. قسمت زیرین را از طریق واشرهای آن به بخش درونی سینک متصل کنید.

2) روش اتصال لوله های سینک و واشرها با توجه به شکل طراحی شده بر روی پلاستیک لوله های سیفون امکان پذیر است.

3) ابتدا بازوهای متصل به سینک را وصل و بعد مرحله به مرحله واشر و لوله ها را به یک دیگر متصل کنید.

4) در سیفون سینک  دولگنه  دو عدد لوله خروجی وجود دارد. بنابراین باید این خروجی ها به به یک دیگر وصل کنید. تا در انتها به یک لوله  باریک تخلیه ختم شوند.

5) تمام لوله های سیفون و واشرها باید با دست محکم بسته شوند و نیازی به ابزار آلات خاصی ندارد.

6) در نهایت تمام خروجی های سیفون را به هم وصل کنید. تا به شکل یک لوله مارپیچ در راه خروجی به سمت فاضلاب اصلی در پشت سینک وصل شود.

بازنمودن سیفون و زیر آب ظرفشویی

سیفون ظرفشویی شامل قطعاتی پلاستیکی می باشد که آب را از زیر سینک ظرفشویی به فاضلاب هدایت می کند. ابتدا با استفاده از پیچ گوشتی دو سو از بالای سینک قطعه فلزی که در بخش خروجی آب سینک نصب شده است را باز کنید. سپس قسمت خرطومی شکلی که داخل دیوار رفته است را از آن بیرون بکشید.

"بازنمودن

مزایای استفاده از سیفون ظرفشویی

1) جلوگیری از ورود سوسک های فاضلاب به داخل ساختمان

2) جلوگیری از ورود بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان

3) جلوگیری از ورود گاز فاضلاب به داخل ساختمان

مشکل عمده سیفون ظرفشویی چیست؟

مشکل عمده سیفون ظرفشویی گرفتگی لوله است. به خاطر وجود خمیدگی در آن احتمال گرفتگی لوله افزایش می یابد. اکثر گرفتگی لوله ها در بخش سیفون اتفاق می افتد.

 

شما میتوانید جهت خرید و نصب انواع سیفون ظرفشویی به وبسایت تاسیسات نوبهار مراجعه کرده و از نحوه ی خرید و نصب آن مطلع شوید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *