انواع سینک ظرفشویی

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سینک ظرفشویی آشنا کنیم تا بهتر بتوانید سینک مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 سینک ظرفشویی سرامیکی

این مدل از سینک از سرامیک ساخته شده است و برای وان حمام و روشویی از سینک ظرفشویی سرامیکی استفاده میکنند. این نوع از  ظرفشویی به رنگ سفید و مشکی می باشد. رنگ سفید سینک ظرفشویی سرامیکی نسبت به رنگ مشکی آن پرفروش تر است. اگر از سینک ظرفشویی سرامیکی مشکی استفاده کرده اید بهترین شیر برای آشپزخانه ،شیر سینک ظرفشویی با رنگ سیاه می باشد.

سینک ظرفشویی سرامیکی از استحکام بالایی برخوردار است و در برابر خط و خش و انواع باکتری ها و قارچ ها مقاوم می باشد. این سینک به راحتی تمیز می شود و لکه ها و آلودگی ها جذب سینک نمیشوند.

سینک ظرفشویی سرامیکی
سینک ظرفشویی سرامیکی

 سینک ظرفشویی مسی

این نوع از سینک ها ظاهر بسیار زیبایی دارند و از مس ساخته شده اند. سینک های مسی در ضخامت های مختلف وجود دارند. هرچه ضخامت آن ها بیشتر باشد قیمت بالاتری هم  دارند و با کیفیت تر هستند. یکی از مزیت های سینک ظرفشویی مسی مقاومت بالای آن  در برابر خوردگی می باشد . از معایب این نوع از سینک این است که به مرور زمان تیره میشود و درخشندگی خود را از دست می دهد. هرچقدر مایعات اسیدی برای مدت طولانی روی سینک باقی بماند و شسته نشوند رنگ سینک تغییر میکند.

 سینک ظرفشویی مسی
سینک ظرفشویی مسی

 سینک ظرفشویی چدنی

چدن ماده ای بسیار محکم می باشد که برای ساخت بعضی از سینک ها از این ماده استفاده می کنند. این نوع از ظرفشویی نسبت به انواع دیگر ظرفشویی ها قیمت بالاتری دارد ولی کیفیت آن نسبت به بقیه سینک ها بهتر است. سینک ظرفشویی چدنی در رنگ های مختلف تولید میشود و افراد با سلیقه های مختلف میتوانند از این نوع سینک استفاده کنند. سینک ظرفشویی چدنی دوام بسیار بالایی دارد، دچار خش خوردگی نمی شود، هنگام شستشو به دلیل جنس چدنی آن سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند و همچنین وزن سنگینی دارد.

سینک ظرفشویی چدنی
سینک ظرفشویی چدنی

 سینک ظرفشویی سنگی

برای ساخت این نوع از سینک از سنگ های مصنوعی و طبیعی استفاده میشود که سنگ های طبیعی قیمت بالایی دارند. افرادی که به سنگ در تزئین آشپزخانه خود اهمیت میدهند از این نوع سنگ برای سینک  خود انتخاب میکنند. سینک ها با سنگ طبیعی از سنگ مرمرتولید میشوند و سینک ها با سنگ مصنوعی از ترکیب موادی مانند اکرلیک و رنگدانه ها تولید میشوند. اگر این نوع از سینک با سنگ کوارتز تولید شده باشد در صورتی که خراش بخورد به راحتی قابل مشاهده است.

 سینک ظرفشویی سنگی
سینک ظرفشویی سنگی

 سینک ظرفشویی شیشه ای

سینک ظرفشویی شیشه ای یکی از فانتزی ترین سینک ها می باشد و بسیار زیبا و مدرن است. اگر زیبایی سینک برای شما اهمیت دارد پیشنهاد ما خرید سینک ظرفشویی شیشه ای می باشد. لگن این نوع از سینک استیل می باشد و فقط سینی آن از جنس شیشه سکوریت است. برای خانواده هایی که از  ظرفشویی استفاده زیادی می کنند این نوع از سینک توصیه نمی شود. زیرا در برابر ضربه آسیب پذیراست. تمیز کردن سینک ظرفشویی شیشه ای سخت می باشد. زیرا لکه های آب و مواد شوینده روی آن باقی می ماند و در قسمت اتصال شیشه و استیل، جرم زیادی ایجاد میشود. همچنین احتمال جدا شدن سینک لگن از صفحه شیشه ای دور از انتظار نیست.

 سینک ظرفشویی شیشه ای
سینک ظرفشویی شیشه ای

سینک ظرفشویی استیل

سینک ظرفشویی استیل در برابر رطوبت مقاوم است و زنگ نمیزند. یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین سینک های ظرفشویی از جنس استیل می باشد. زیرا از نظر کیفیت و قیمت مقرون به صرفه است. در هنگام خرید سینک ظرفشویی استیل باید به ضخامت ورق استفاده شده در آن توجه کنید زیرا هرچقدر ضخامت بیشتری داشته باشد در مقابل سنگینی ظروف قدرت بیشتری دارد. نکته ای که باید در موقع خرید سینک استیل به آن توجه کنید این است که  نحوه نصب و بستن انواع ظرفشویی ها با هم متفاوت است. به طور مثال در مدل توکار، روکار و زیر کار تولید شده اند که در مدل توکار سنگ یا چوب را برش داده و داخل آن قرار می دهند. در مدل روکار سینک چهار چوب دارد و مدل زیرکار سطح را برش داده و لگن سینک را در زیر آن نصب می کنند.

سینک ظرفشویی استیل
سینک ظرفشویی استیل

 سینک ظرفشویی گرانیتی

سینگ ظرفشویی گرانیتی یا سینک کامپوزیتی در رنگ ها و طرح های زیادی تولید می شود. این نوع از سینک از سنگ گرانیت تولید شده و از ویژگی های مهم این سینک ها مقاوم بودن در برابر حرارت است. با توجه به طرح های مختلف این ظرفشویی ها قیمت آن ها متفاوت است. برای تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی میتوانید از سرکه سفید استفاده کنید. یکی از معایب سینک ظرفشویی گرانیتی این است که به مراقبت زیادی نیار دارد. زیرا احتمال ترک برداشتن و شکستگی آن زیاد است.

 سینک ظرفشویی گرانیتی
سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک ظرفشویی سنگ صابونی

در تولید این نوع از سینک ها از سنگ صابون استفاده می کنند و سینک هایی با طراحی فوق العاده زیبا تولید میشود. از ویژگی های این نوع از سنگ میتوان به برش دادن به طرح های مختلف اشاره کرد. لبه های این سنگ تیز نمی باشد و در مقابل آلودگی مقاوم است. از معایب آن میتوان به خراشیده شدن و حتی کنده شدن سنگ اشاره کرد. افرادی که میخواهند سینک و صفحه کابینت آشپزخانه خود شبیه یکدیگر باشد باید به سراغ سینک ظرفشویی سنگ صابونی بروند. زیرا جنس سینک صابونی و صفحه کابینت را را به یک شکل به کار میبرند.

سینک ظرفشویی سنگ صابونی
سینک ظرفشویی سنگ صابونی

ظرفشویی مرمر

افرادی که به دنبال سینکی  بسیار شیک و مدرن هستند باید سینک ظرفشویی مرمر را انتخاب کنند. استفاده از سینک ظرفشویی مرمر میتواند زیبایی آشپزخانه را چند برابر کند. اما فرد باید مراقب ظروف آشپزخانه باشند. زیرا ظروف کوچک ترین برخورد را که با سینک داشته باشند آسیب می بینند. سینک ظرفشویی مرمر در برابر ضربه به راحتی آسیب نمیبیند.

مدل های گوناگونی از سینک ظرفشویی در سراسر کشور تولید می شود که تاسیسات نوبهار در این مقاله به معرفی چند نمونه از رایج ترین آنها پرداخته است. جهت خرید سینک ظرفشویی با کیفیت می توانید به وبسایت تاسیسات نوبهار مراجعه کنید.

ظرفشویی مرمر
ظرفشویی مرمر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *