تنظیم انواع فلاش تانک

پس از نصب توالت فرنگی و یا ایرانی در سرویس های بهداشتی مهمترین کاری که باید انجام گیرد نصب و تنظیم انواع فلاش تانک می باشد. فلاش تانک یا سیفون توالت به عنوان یکی از ضروری ترین تجهیزات در سرویس های بهداشتی شناخته می شود. فلاش تانک وظیفه جمع آوری و تخلیه آب برای تمیز کردن و شستشوی کاسه توالت، حذف آلودگی ها و مواد زائد از سطح سنگ توالت را به عهده دارد.

فلاش تانک ها در انواع مدل های متنوع و متفاوت تولید و وارد بازار شده اند. که هر یک از آن ها به روشی خاص نصب و تنظیم می شوند. به طور کلی می توان گفت فلاش تانک ها به دو دسته توکار و روکار طبقه بندی می شوند. با توجه به شرایط محیط، نیاز و سلیقه شخص می توان انواع فلاش تانک را خریداری، نصب و تنظیم نمود.

در ادامه قصد داریم نحوه نصب و تنظیم انواع فلاش تانک را به شما آموزش دهیم. در صورتی که قصد نصب، تنظیم و خرید فلاش تانک را در سرویس بهداشتی خود دارید توصیه می کنیم ما را تا پایان همراهی کنید.

تنظیم انواع فلاش تانک
تنظیم انواع فلاش تانک

آشنایی با نحوه نصب و تنظیم انواع فلاش تانک 

همانطور که ذکر شد نصب، راه اندازی و تنظیم انواع فلاش تانک به دو صورت انجام می شود. مدل های روکار و توکار هر یک دارای روش خاصی از نصب کردن هستند. در فلاش تانک های روکار کافی است زنجیر تخلیه را بکشید تا آب تخلیه شود. در این مدل از این تجهیزات شیر اتصال، مخزن و تمامی اجزای آن روی دیوار نصب می شوند و قابل مشاهده هستند.

در مدل توکار این تجهیزات، آب از طریق دکمه و یا کلید تخلیه خواهد شد. لوله کشی این تجهیزات داخل دیوار قرار گرفته است. بنابراین فلاش تانک توکار قابل مشاهده نیست. این مدل فلاش تانک ها بیشتر برای سرویس بهداشتی هایی که فضای کافی ندارند مناسب می باشد.

نحوه نصب و تنظیم فلاش تانک روکار

مدل روکار این تجهیزات در مقایسه با مدل دکمه ای آن دارای قدمت بیشتری است. این مدل از تجهیزات را می توان در ارتفاع بالا، پایین و متوسط نصب کرد. برای نصب این مدل از این تجهیزات قبل از هر اقدامی ابتدا باید قطعات آن را روی مخزن سوار کرد. برای این منظور پمپ تخلیه باید به گونه ای داخل مخزن قرار گیرد که واشر آب بندی زیر آن قرار گرفته باشد، در مرحله بعد باید پمپ را با استفاده از مهره محکم کنید.

دانستن این نکته ضروری است که سیستم اکثر فلاش تانک های مدل روکار یکسان می باشد. و برای نصب و تنظیم آن ها علاوه بر این که می توان دفترچه راهنمای نصب این تجهیزات را مطالعه نمود. می توان از روشی که در ادامه بیان خواهیم کرد نیز استفاده کرد.

در مرحله بعد نصب و تنظیم این مدل از تجهیزات باید اتصال پمپ با استفاده از رابط دکمه فشاری و حلقه بین رابط محور پمپ و دکمه فشاری انجام گیرد.

در مرحله آخر نصب و تنظیم این مدل از تجهیزات مورد نیاز سرویس بهداشتی باید لوله ها از پایین به یکدیگر وصل شوند. و پس از نصب زانویی های 25 درجه مخزن باید در این زانویی ها قرار گیرد. در نهایت محل بست روی مخزن باید برای تنظیم درست سوراخ پیچ ها علامت گذاری شوند. در مرحله نهایی بست از مخزن خارج خواهد شد و به دیوار پیچ می شود.

اتصال فلاش تانک به کاسه توالت باید در مرحله کارگذاری سنگ توالت انجام گیرد. زیرا پس از نصب کاسه توالت اتصال انواع فلاش تانک به کاسه توالت غیر ممکن خواهد بود. این از جمله نکاتی است که هنگام ترمیم و ساخت توالت باید در نظر گرفته شود.

نحوه نصب و تنظیم فلاش تانک توکار

پس از این که ابزار مورد نیاز نصب و تنظیم انواع فلاش تانک توکار را فراهم نمودید بهتر است دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه نمایید. سپس بر اساس مراحل زیر می توانید نحوه نصب و تنظیم این تجهیزات را به طور کلی و دقیق دنبال کنید.

فلاش تانک توکار

  • در مرحله نخست باید قطعه استپ که به شکل حرف L انگلیسی است به سنگ توالت متصل شود. تا از بسته شدن مسیر آب در کاسه توالت جلوگیری کند. پس از این که نصب فلاش تانک و اتصالات آن کامل شد. باید درپوش قطعه را روی آن قرار داد تا مانع از ورود مواد زائد به داخل آن شوید.
  • در مرحله بعد لوله ها باید به صورت دقیق و محکم به یکدیگر چفت و بست شوند. بر اساس جهت انشعاب قطعه فلوتر باید در جای خود بسته شود و از بیرون مهره آن محکم شود.
  • طناب کششی و گره گیر این تجهیزات باید از سوراخ مقابل فلوتر وارد شود و آن را داخل بست گیره ای قرار داد. در مرحله بعد مهره طناب کششی باید داخل سوراخ جانبی به گونه ای فشار داده و نصب شود که جهت فلش آن به سمت بالا قرار گیرد.
  • در مرحله بعد نصب و تنظیم این تجهیزات مورد نیاز در سرویس های بهداشتی مهره کاسه ای که در زیر بدنه قرار می گیرد را باید با دقت و بدون دست کاری و منطبق بر لوله ها و اندازه 10 تا 25 میلی متر به سمت پایین فشار داده شود.
  • از بالای مخزن این تجهیزات ممکن است بست پشتی بیرون زده شده باشد. که باید آن را علامت گذاری کرد و سپس بست را جدا کرد و آن را روی محل علامت زده قرار دهید و در نهایت جایگاه بسته شدن پیچ را باید روی دیوار سوراخ کاری کرد.
  • در مرحله نهایی باید فلاش تانک روی بست پشتی به گونه ای قرار گیرد که لوله در خروجی پمپ قرار گرفته باشد.
فلاش تانک توکار
فلاش تانک توکار

نصب و راه اندازی فلاش تانک

به طور کلی باید این نکته را در نظر بگیرید که نصب، تنظیم و راه اندازی تجهیزات توکار در مقایسه با مدل روکار آن سخت تر است. و به حوصله و دقت بیشتری نیاز دارد. به طور کلی می توان ادعا کرد که در تجهیزات توکار به این دلیل که لوله کشی در داخل دیوار قرار گرفته است. و تجهیزات آن قابل مشاهده نیست مراحل نصب آن نسبتا پیچیده، دشوار و زمان بر خواهد بود.

امکان خرید این تجهیزات به صورت اینترنتی و از فروشگاه تاسیسات نوبهار امکان پذیر می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *