راهنمای خرید شیرآلات

راهنمای خرید شیرآلات


راهنمای خرید شیرآلات

یکی از مهمترین تجهیزات خانه و ساختمان شیرآلات آن می باشد از این رو هنگام خرید آن باید نکات مهم بسیار زیادی را در نظر گرفت. از جمله این نکات می توان به شکل ظاهری، کیفیت، جنس، روکش و انواع مارک های شیرآلات موجود در بازار اشاره کرد. در ادامه قصد داریم تا این نکات را به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم.

 

شیرآلات ساختمان
شیرآلات ساختمان

جنس شیرآلات

یکی از نکات مهم که قبل از خرید شیرآلات آشپزخانه باید مورد توجه قرار بگیرد جنس آن می باشد. به طور کلی می توان گفت این محصول از دو ماده اولیه برنج و سرب خشک تولید می شود. یکی از مشکلات شیرآلات سربی این است که سرب موجود در آن ممکن است برای سلامتی انسان مشکلات خاصی را ایجاد کند و در اثر تماس با آب در مدت زمان کوتاه دچار خوردگی شود. به طور کلی می توان گفت ورود سرب به آب برای سلامتی انسان ممکن است خطرات جدی را ایجاد کند.

شیرآلاتی که از جنس سرب هستند از قیمت ارزانی برخوردارند اما دوام آن ها کم است و به سرعت دچار پوسیدگی و خوردگی می شوند. اما لازم به ذکر است که در تمامی این تجهیزات اندکی سرب وجود دارد. از این رو یکی از نکات مهم که هنگام خرید شیرآلات، درصد سرب به کار رفته در تولید آن می باشد.

روکش

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید شیرآلات باید مورد توجه قرار گیرد روکش این تجهیزات است. به طور کلی می توان گفت روکش پوسته خارجی شیرآلات می باشد که پوشش نهایی این محصول را نشان می دهد. روکش از طریق آبکاری فلزات و آلیاژهای مختلف ایجاد می شود. از جمله انواع روکش می توان به نیکل، مس، برنج، برنز، اپوکسی و استیل اشاره کرد. استیل بهترین جنس روکش موجود در بازار می باشد زیرا در برابر پوسیدگی و خوردگی از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است. در موارد محدود و به صورت سفارشی برای روکش از دیگر فلزات نیز می توان استفاده کرد.

روکشبرند

امروزه انواع برند داخلی و خارجی شیرآلات در بازار موجود هستند. به طور قطع نمی توان بیان کرد که کدام برند شیرآلات بهتر می باشد. اما علامت استاندارد برای شیرآلات داخلی بیانگر کیفیت این محصولات می باشد.

در رابطه با محصولات خارجی باید این نکته را مورد توجه قرار داد که برند تولید کننده گارانتی و خدمات پس از فروش را به شما ارائه دهد. در صورتی که از برندهای نادر و محدود موجود در بازار خرید کنید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. در برخی از محصولات خارجی از کارتریج های خاصی استفاده شده است که در صورت خرابی ممکن است قادر به یافتن آن در بازار نباشید و در نهایت مجبور به تعویض کل این تجهیزات شوید.

استاندارد بودن شیرآلات

جنس و قطعات مورد استفاده برای تولید این محصول دارای استانداردهای خاصی هستند و میزان سرب مورد استفاده در تولید این محصول نباید از دو نیم درصد بیشتر باشد. مهره، واشر و سوپاپ مورد استفاده برای تولید شیرآلات نیز باید دارای کیفیت مطلوب باشد و از طریق ماشین کاری به شیوه صحیح و مناسب متصل شده باشد. کارتریج شیرآلات ساختمان اهرمی باید به صورت کامل تخت سوار شده باشد. در صورتی که ابزار تراشکاری کند باشد و محل نشیمنگاه کارتریج چندین بار تراش داده شده باشد نشیمنگاه به صورت نامحسوسی به شکل مخروط در می آید که طول عمر کارتریج را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. از این رو همواره توصیه می شود هنگام خرید شیرآلات این نکات را نیز مورد توجه قرار دهید.

استاندارد بودن شیرآلات
استاندارد بودن شیرآلات

کم مصرف شیرآلات

در صورتی که از محصولات کم مصرف استفاده کنید تا حد قابل توجهی می توانید به بحران کم آبی نیز کمک کنید. در هنگام خرید شیرآلات باید کارایی دو قطعه مورد نظر قرار بگیرند. یکی از این قطعات پرلاتور می باشد که تا حد 90% می تواند مصرف آب را کاهش دهد. پرلاتور فشار بیشتری ایجاد می کند و آب را به صورت گسترده توزیع می کند که این امر شستشو را برای شما ساده می سازد. قطعه دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد کارتریج است. کارتریج های رایج در بازار دارای دبی 22 لیتر در دقیقه هستند. اما امروزه کارتریج های 25 تولید شده اند که دبی آن ها 14 لیتر در دقیقه می باشد از این رو استفاده از آن ها تا حد زیادی مصرف آب را کاهش می دهد.

ظاهر و زیبایی شیرآلات

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید شیرآلات ساختمان در نظر گرفته شود ظاهر و زیبایی آن می باشد. بهتر است یک محصولی را انتخاب کنید که دارای پرداخت خوب و رنگ آبکاری مطلوب باشد زیرا این موارد در زیبایی شیرآلات تاثیر قابل توجهی دارد. در نظر گرفتن سبک دکوراسیون منزل برای انتخاب شیرآلات باید در اولویت قرار بگیرد. نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود ضخامت مناسب کروم، نیکل و کیفیت آبکاری محصول می باشد. برای اطمینان از کیفیت محصول توصیه می شود آزمون های کراس کات و سالت اسپری را انجام دهید. مورد دیگری که باید در نظر گرفته شود کیفیت پرداخت می باشد. برای تشخیص کیفیت پرداخت نیز باید سطح شیرآلات ساختمان را مورد توجه قرار دهید تا به طور کامل صاف باشد و موج و ناهمواری روی سطح آن مشاهده نشود.

ظاهر و زیبایی شیرآلات
ظاهر و زیبایی شیرآلات

کارایی محصول

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید شیرآلات باید مورد توجه قرار گیرد کارایی محصول می باشد. شیرآلات مختلف از لحاظ کارکرد در بازار موجود هستند که از جمله آن ها می توان به پدالی، چشمی، ساده و اهرمی اشاره کرد که از این بین نوع اهرمی آن دوام نسبتا بیشتری دارد و استفاده از آن نیز ساده تر است. در این محصولات تنها با استفاده از یک دسته می توان فشار و دمای آب را تنظیم کرد. این نوع محصول می تواند به طور همزمان آب سرد و گرم را با یکدیگر مخلوط کند و دمای مطلوب را به شما بدهد. برای این محصولات از نوع خاصی از کارتریج سرامیکی استفاده می شود که مشکل آب بندی را در مدت زمان طولانی کاهش می دهد. با خرید این محصول دیگر جای نگرانی برای چکه کردن آب وجود نخواهد داشت.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *