گرفتن چاه منزل

گرفتن چاه منزل


راه های جلوگیری از گرفتن چاه و راه های باز کردن آن

در صورت رعایت برخی از نکات بسیار ساده در منزل می توان تا حد قابل توجهی از گرفتن چاه پیشگیری کرد. رعایت این نکات ساده باعث می شود به خدمات لوله و یا چاه بازکنی نیاز پیدا نکنید. هزینه باز کردن چاه نیز به شما تحمیل نخواهد شد. جلوگیری از گرفتن چاه بسیار ساده و آسان است تنها کافی است خود را به انجام برخی از کارهای ساده عادت دهید. هرچند باز کردن چاه با هزینه خاصی همراه نیست اما اگر چاه منزل شما گرفته شود علاوه بر هزینه ای که باید صرف باز کردن آن کنید یک روز شما نیز خراب خواهد شد.

با اتساده از روش های خانگی نیز می توان چاه را باز کرد. به طور مثال شما می توانید با استفاده از نوشابه و یا جوش شیرین لوله ها و چاه موجود در منزل خود را به راحتی باز کنید.

یکی از راه های ساده باز کردن چاه استفاده از محلول قوی می باشد. تلمبه های چاه باز کن خانگی نیز برای باز کردن چاه گرفته شده گزینه مناسبی هستند.

راه های موثر به منظور جلوگیری از گرفتن چاه

همانطور که می دانید همواره پیشگیری بهتر از درمان است. در مورد گرفتن چاه منزل نیز به این صورت است. جلوگیری از گرفتن چاه همیشه از باز کردن آن ساده تر و راحت تر می باشد. در صورت رعایت چندین نکته ساده که در ادامه آن ها را به شما آموزش خواهیم داد می توانید از گرفتن چاه پیشگیری کنید و خود را از تکنسین ها بی نیاز کنید.

جلوگیری از گرفتن چاه
جلوگیری از گرفتن چاه

تفاله چای، قهوه و یا مواد نشاسته دار را داخل سینک ظرفشویی نریزید.

یکی از عوامل اصلی گرفتن چاه در منزل ریختن تفاله چای در سینک ظرفشویی می باشد. در صورتی که تفاله چای را داخل سینک ظرفشویی بریزید ممکن است لوله و چاه فاضلاب گرفته شود و شما را به دردسر بیندازد. تفاله چایی که داخل سینک ریخته می شود وارد لوله فاضلاب شده و همراه با روغن و چربی وارد این لوله ها می شود و لایه محکمی ایجاد می کنند که باعث گرفتن چاه و راه آب خواهند شد. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود از ریختن تفاله چای داخل چاه خودداری کنید. برای راحتی کار می توان از صافی مخصوص سینک استفاده کنید تا از ورود مواد اضافه همچون تفاله چای به داخل سینک جلوگیری کنید.

از ریختن مواد اضافه به داخل لوله فاضلاب به شدت خودداری نمایید.

یکی از دلایل اصلی گرفتن چاه ریختن روغن و چربی به داخل سینک ظرفشویی می باشد. اکثر اوقات با شستن ظروف کثیف این روغن و چربی وارد چاه فاضلاب آشپزخانه خواهد شد. زمانی که روغن گرم است دارای حالت مایع و روان است اما با سرد شدن حالت چسبندگی پیدا می کند.

در صورت خالی کردن روغن باقیمانده غذا داخل سینک این روغن در داخل لوله ها مکان مناسبی برای تجمع دیگر مواد را فراهم می سازد و پس از گذشت مدت زمان مشخصی در داخل لوله لایه ای ایجاد می گردد که باعث می شود لوله و یا چاه فاضلاب آشپزخانه شما بگیرد. از این رو همواره توصیه می شود روغن غذا را داخل سینک نریزید. در صورتی که روغن را داخل سینک ریخته اید بهتر است پس از اتمام کار در داخل سینک مقداری آب جوش بریزید تا روغنی که به داخل سینک ریخته شده است توسط آب جوش به سمت چاه هدایت شود و در لوله فاضلاب سینک باقی نماند.

از جمله مواد دیگری که ریختن آن داخل سینک ممکن است باعث گرفتن چاه شود می توان به برنج و ماکارونی اشاره کرد. این مواد دارای خاصیت چسبندگی هستند و در صورت تماس با آب حجم آن ها افزایش خواهد یافت. این امر باعث می شود در لوله فاضلاب تجمع پیدا کند و داخل لوله گرفتگی ایجاد خواهد شد.

برخی از مواد بزرگ نیز ممکن است وارد لوله فاضلاب شما شوند و باعث گرفتن چاه منزل شما شوند. از جمله این موارد می توان به استخوان ریز مرغ یا ماهی، پوست تخم مرغ، پوست یا هسته میوه و دستمال کاغذی اشاره کرد. از آنجا که اندازه این مواد بزرگ است در صورتی که وارد لوله فاضلاب شما شوند بدون شک باعث گرفتن لوله منزل شما خواهند شد.

راه های باز کردن چاه گرفته

در صورتی که با مشکل گرفتن چاه در منزل مواجه شوید باید به دنبال راه های ساده و البته موثر برای باز کردن چاه یا لوله فاضلاب باشید. معمولا افراد برای باز کردن چاه گرفته شده از وسایل مختلف همچون آب جوش،  جوش شیرین، نمک و آب لیمو استفاده می کنند. در صورتی که هیچ یک از موارد کارساز نبود و نتوانستید مشکل گرفتن چاه را رفع کنید توصیه می شود از محلول های شیمیایی که مختص رفع این مشکل هستند استفاده کنید. در صورتی که استفاده از محلول شیمیایی نیز نتوانست این مشکل را رفع کند آقایان دست به کار خواهند شد و با استفاده از سیخ و پیچ گوشتی تلاش خود را می کنند تا چاه گرفته شده را باز کنند. گاهی اوقات مجبور به باز کردن لوله های سینک هستند تا بتوانند عامل اصلی این مشکل را پیدا کنند و مشکل ایجاد شده را رفع کنند.

در صورتی که آقایان نیز نتوانند مشکل گرفتن چاه را رفع نمایند می توانند با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرند و از آن ها درخواست کنند تا مشکل گرفتن چاه را رفع نمایند. در این شرایط پس از طی چندین مرحله و صرف وقت و هزینه در نهایت موفق به رفع مشکل پیش آمده خواهند شد.

راه های باز کردن چاه گرفته
راه های باز کردن چاه گرفته

شما می توانید در صورت مواجهه با این مشکل در منزل خود با تاسیسات نوبهار تماس بگیرید و از تکنسین های آن بخواهید تا مشکل ایجاد شده در منزل شما را با هزینه اندک و در اسرع وقت رفع نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *