بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی

امروزه به جای استفاده از موتورخانه و شوفاژ از پکیج استفاده می کنند. پکیج ها دستگاه های گرمایشی هستند که برای تامین آب گرم از آن ها استفاده می کنند و در مدل های دیواری و زمینی تولید میشوند. به راحتی می توان پکیج های دیواری و زمینی را در ساختمان نصب کرد. پکیج های دیواری و زمینی از لحاظ سوخت مصرفی و تعداد مبدل با یکدیگر متفاوت هستند.

برای سرویس کردن پکیج دیواری و زمینی  باید قبل از نصب آن ها به موارد مهم، پیش از نصب پکیج که گردش هوای کافی، سختی سنجی آب، صحت عملکرد دود کش، محکم بودن محل نصب و در حین نصب پکیج باید به عواملی همچون هواگیری رادیاتور، نشتی نداشتن لوله کشی رادیاتور و ارتفاع مناسب برای دوکش توجه کرد.

نصب پکیج
نصب پکیج

نصب پکیج درآشپزخانه

بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی آشپزخانه می باشد. زیرا در فصل زمستان دستگاه دچار یخ زدگی نمی شود و در معرض دید قرار دارد. و در صورتی که دچار مشکلی شود قابل مشاهده می باشد و زودتر به آن رسیدگی می شود. با نصب پکیج در کابینت های آشپزخانه از نظر زیبایی مشکلی برای آشپزخانه ایجاد نمی شود. همچنین به دلیل بزرگ بودن مکان آشپزخانه برای عیب یابی پکیج دیواری مشکلی به وجود نمی آید و به راحتی می توان این کار را انجام داد.

نصب پکیج درآشپزخانه
نصب پکیج درآشپزخانه

نصب پکیج در تراس

اگر متراژ منزل شما کمتر از 60 متر است بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی، تراس منزل می باشد. نصب پکیج در تراس از مزایایی همچون حذف خطر گاز گرفتگی برخوردار است. در عین حال  در تراس  معایبی همچون خاموش شدن پکیج در هنگام وزش باد و یخ زدگی و شکستگی پکیج در زمستان را نیز دارد.

نصب پکیج در تراس
نصب پکیج در تراس

در چه مکان هایی نصب پکیج ممنوع می باشد؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کرده ایم، نصب پکیج در مکان هایی که متراژ آنها از 60 متر کمتر است ممنوع می باشد. علاوه بر آن در این قسمت به مکان هایی اشاره می کنیم که نصب پکیج در آنها ممنوع است و به هیچ وجه نباید در این مکان ها پکیج  را نصب کنید.

  • نصب پکیج در مکان هایی همچون حمام و زیرزمین ممنوع است. زیرا این مکان ها مرطوب می باشند و خطر گازگرفتگی را افزایش می دهند.
  • نصب پکیج در نزدیکی وسایل سرمایشی و گرمایشی همچون یخچال، اجاق گاز و کولرممنوع است. پکیج باید با این وسایل حداقل 100 سانتی متر فاصله داشته باشد.
  • نصب پکیج در بالکن و تراس به شرطی ممنوع است که برای اطراف پکیج از کابین برای جلوگیری از وزش باد استفاده نشود.
  • نصب پکیج در مکان های بسته ای که در آنها از پنجره های دوجداره استفاده شده است ممنوع است. زیرا در این مکان ها میزان اکسیژن کم شده و برای ساکنان آن محیط خطراتی را ایجاد می کند.

مشخصات محل مناسب نصب پکیج دیواری و زمینی

تا به اینجای مقاله شما را با بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی و مکان های ممنوعه نصب پکیج آشنا کرده ایم. در این قسمت از مقاله به مشخصات محل مناسب نصب پکیج می پردازیم. تا بهتر بتوانید بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی را انتخاب کنید.

  • در صورتی که پکیج را در کابین نصب می کنید، باید پکیج از هر طرف حداقل 10 سانتی متر با کابین فاصله داشته باشد.
  • پکیج دیواری باید 1 تا 2 متر با کف زمین فاصله داشته باشد.
  • بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی، محلی است که به انشعابات برق و گاز به راحتی دسترسی دارد.
  • پکیج دیواری و زمینی باید در مکانی نصب شود که امکان لوله کشی از شوفاژ به پکیج فراهم باشد.
  • برای نصب پکیج مکانی را انتخاب کنید که دسترسی به لوله کشی آب آسان باشد.
  • بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی، محلی است که دارای دودکش خروجی هوا باشد. چنانچه محل مورد نظر دودکش ندارد، یک دودکش مجزا برای آن مکان نصب کنید.
  • پکیج باید در محیط های بسته نصب گردد. و چنانچه قصد نصب پکیج در مکان های باز همچون بالکن را دارید، باید از کابین های مخصوص برای اطراف پکیج استفاده کنید.
  • برای نصب پکیج باید مکانی را در نظر بگیرید که سرویس کردن پکیج به راحتی امکان پذیر باشد.
مشخصات محل مناسب نصب پکیج دیواری و زمینی
مشخصات محل مناسب نصب پکیج دیواری و زمینی

نکاتی که در نصب پکیج باید رعایت شوند.

برای نصب انواع پکیج باید نکاتی را در نظر بگیرید. تا با استفاده از آنها از ایجاد خطرات احتمالی برای پکیج جلوگیری کنید. این نکات عبارتند از :

  • در هنگام نصب پکیج دیواری به مقاومت دیواری که در آن قصد دارید پکیج را نصب کنید، توجه کافی داشته باشید.
  • برخی از مکان ها دارای رسوب و املاح زیادی هستند، در چنین مکان هایی باید از رسوب گیر برای نصب پکیج استفاده کنید.
  • برای نصب پکیج از شلنگ ها و لوله هایی که دارای قطر استاندارد هستند استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خراب شدن برد و قطعات الکتریکی پکیج از محافظ برق مخصوص پکیج استفاده کنید.
  • قبل از نصب پکیج مکان مناسبی را برای رفت و برگشت لوله های پکیج در نظر بگیرید.
  • شیر اطمینانی که در داخل پکیج وجود دارد را با استفاده از شلنگ خروجی به بیرون از دستگاه هدایت کنید.

    نکاتی که در نصب پکیج باید رعایت شوند
    نکاتی که در نصب پکیج باید رعایت شوند

با توجه به مواردی که در این مقاله به شرح آنها پرداخته ایم، انتخاب بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی بسیار اهمیت دارد و چنانچه مکان مناسبی برای نصب پکیج انتخاب نشود ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای ساکنان آن مکان ایجاد کنید.

با توجه به مکان های گفته شده، بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی، در صورتی که متراژ مکان کمتر از 60 متر نباشد آشپزخانه است. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای نصب و تنظیم پکیج از تعمیرکاران حرفه ای تاسیسات نوبهار کمک بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *