حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن نوعی رادیاتور می باشد که به عنوان سیستم گرمایشی در حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی نصب میگردد. حوله خشک کن علاوه بر گرم کردن محیط  برای خشک کردن حوله و لباس های کوچکی که جای زیادی نمیگیرند نیز استفاده می شود.

حوله خشک کن
حوله خشک کن

انواع حوله خشک کن

حوله خشک کن دارای انواع مختلفی می باشد که در این قسمت به معرفی چند مورد از آن میپردازیم :

حوله خشک کن شیشه ای

حوله خشک کن شیشه ای یک سیستم گرمایشی لوکس و در عین حال مقرون بصرفه میباشد که از جنس آلومینیوم بوده و به جهت زیبایی بر روی آن یک کاور شیشه ای طرح دار نصب شده است که مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارد. این نوع حوله خشک کن دارای رتبه A++  می باشد که باعث صرفه جویی 20 درصدی در مصرف انرژی می شود. یکی از ویژگی هایی که این حوله خشک کن را از بقیه ی حوله خشک کن ها متمایز می سازد تکنولوژی نوین بکار رفته در آن می باشد که باعث ایجاد گرمایش یکنواخت است. از جمله ویژگی های دیگر آن می توان به پایدار بودن در برابر خوردگی اشاره کرد. این نوع حوله خشک کن دارای لایه محافظ می باشد و از خوردگی آب جلوگیری میکند.

حوله خشک کن استیل

حوله خشک کن های استیل از نوعی استیل به نام 304 استنسیل ساخته شده است و به دلیل این نوع استیل بکار رفته در آن می توان آن را در هر منطقه با هر آب و هوایی نصب کرد زیرا دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی نمی شوند. این نوع از حوله خشک کن ها دارای مقاومت زیادی در برابر ضربه می باشند. از جمله ویژگی های دیگر آن می توان به سازگاری آن با هر نوع لوله کشی بکار رفته در ساختمان اشاره کرد.

حوله خشک کن استیل دارای انواع گوناگونی می باشد که در ادامه به معرفی چند نمونه از آن می پردازیم :

حوله خشک کن استیل خمیده : در این مدل از حوله خشک کن های استیل، میله ها حالت خمیده به خود گرفته است که فضای کمی را اشغال میکند و برای آویزان کردن حوله های ضخیم انتخاب مناسبی می باشند.

حوله خشک کن استیل افقی : این نوع از حوله خشک کن ها بیشتر در زیر پنجره های حمام نصب میگردد که امکان تولید راندمان حرارتی بالا در ابعاد کوچک را میسر می سازد.

حوله خشک کن استیل نردبانی : یکی از انواع طرح های اولیه حوله خشک کن که در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار است حوله خشک کن استیل نردبانی می باشد که علاوه بر ظاهر زیبا از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

حوله خشک کن استیل
حوله خشک کن استیل

نصب حوله خشک کن

نصب و تعمیر حوله خشک کن بر عهده متخصص تاسیسات و لوله کشی می باشد. هنگام نصب حوله خشک کن توجه داشته باشید که حوله خشک کن نزدیک پنجره یا در و در محلی که دیوار آن عایق بندی شده است نصب گردد و همچنین از کامل بودن محتویات و اجزای بسته بندی آن اطمینان حاصل کنید.

تعمیر حوله خشک کن

حوله خشک کن نیز همانند سایر سیستم های گرمایشی در مواردی دچار خرابی می شود و نیازمند تعمیر می باشد. از جمله مشکلات رایج حوله خشک کن میتوان به سوراخ شدن ونشتی آن اشاره کرد.

تجمع یون های آهن در داخل رادیاتور سبب ایجاد خوردگی در قسمت پایین، به دلیل تماس مداوم آب با آن شده که به منظور رفع این مشکل راه های مختلفی وجود دارد که در این قسمت به معرفی چند نمونه از آن میپردازیم.

مایع بازدارنده : استفاده از این نوع مایع در سیستم گرمایشی، سرعت واکنش شیمیایی را به حداقل می رساند. شما میتوانید این مایع را از فروشگاه ها تهیه کنید.

سرکه سفید : سرکه سفید به دلیل خاصیت اسیدی، پاک کننده ای مناسب برای زنگ زدگی می باشد.

فویل آلومینیوم : به منظور رفع زنگ زدگی می توان چند نوار فویل آلومینومی مرطوب را بر روی ناحیه زنگ زده مالش داد و در مدت کوتاهی نتایج آن را مشاهده کرد.

چرا حوله خشک کن گرم نمیشود؟

در مواقعی ممکن است حوله خشک کن گرم نشود و نیاز به تعمیر حوله خشک کن باشد. این مشکل میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد که در ادامه به چند مورد ازآن اشاره شده است.

  • شیرهای رفت و برگشت که در قسمت زیرین دستگاه قرار دارد بسته شده باشد. باید این شیرها را در موازات لوله قرار دهید.
  • سوپاپ رسوب گرفته و یا ضعیف شده است.
  • پمپ حوله خشک کن رسوب گرفته باشد که در چنین مواقعی میتوان آن را اسید شویی کرد.
  • از دیگر عوامل گرم نشدن حوله خشک کن میتوان به وجود هوا در مدار حوله خشک کن اشاره کرد.
  • شکسته شدن پروانه های پمپ نیز از عوامل دیگر گرم نشدن حوله خشک کن می باشد.

هواگیری حوله خشک کن

در مواقعی که حوله خشک کن به خوبی گرم نمیشود،  نیازمند هواگیری می باشد.

مراحل هواگیری حوله خشک کن:

  • سیستم حرارت مرکزی را خاموش کنید.
  • اجازه دهید آب داخل رادیاتور خنک شود.
  • شیرها را باز کنید ، به این منظور شیرها را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.
  • شیر هواگیری را پیدا کنید، این شیر معمولا در قسمت بالایی و یا قسمت پشت حوله خشک کن قرار دارد.
  • در این مرحله شیر هواگیری را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و آن را باز کنید. کمی صبر کنید تا هوا از داخل آن خارج شود. اکنون باید صدای خش خش هوا خارج شده از رادیاتور را بشنوید.
  • هنگامی که صدای خش خش خارج شدن هوا از داخل رادیاتور تمام شد، آب از شیر خارج می شود در این هنگام شیر را با استفاده از پیچ گوشتی ببندید.
  • در مرحله آخر باید فشارسنجی که بر روی سیستم مرکزی دستگاه قرار دارد را بررسی کنید و جهت بالا بردن فشار به دفترچه راهنمای حوله خشک کن مراجعه کنید.
حوله خشک کن
حوله خشک کن

تاسیسات نوبهار، خدمات تاسیساتی ساختمان از جمله نصب و تعمیرحوله خشک کن، نصب انواع پکیج، نصب انواع موتورخانه ها و… را به شما ارائه می دهد. شما میتوانید جهت خرید، نصب و تعمیر حوله خشک کن به وبسایت فروشگاهی تاسیسات نوبهار مراجعه کرده و با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *