حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی

امروزه استفاده از حوله خشک کن در حمام و سرویس بهداشتی بسیار رونق یافته است. حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی دو نوع از حوله خشک کن های پرطرفدار می باشند. هنگامی که شما قصد خرید حوله خشک کن را دارید اولین سوالی که در انتخاب حوله خشک کن به ذهن شما می رسد این است که حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت های حوله خشک فولادی و آلومینیومی و ویژگی های آنها آشنا کنیم.

حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی
حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی

شما می توانید مقاله تعمیر حوله خشک کن را در وبسایت ما که درباره انواع حوله خشک کن و همچنین تعمیر آن است را نیز مطالعه کنید.

حوله خشک کن فولادی

یکی از انواع حوله خشک کن ها، حوله خشک کن فولادی است. فولادی که در ساخت این حوله خشک کن استفاده شده است از پوسیدگی حوله خشک کن در شرایط آب و هوایی مختلف جلوگیری می کند. همانطور که می دانید در محیط حمام رطوبت زیادی وجود دارد. بنابراین توصیه می شود از حوله خشک کن فولادی در حمام استفاده کنید. همچنین حوله خشک کن فولادی می تواند گرمای یکنواختی را در فضا پخش کند.

حوله خشک کن فولادی
حوله خشک کن فولادی

حوله خشک کن آلومینیومی

در ساخت حوله خشک کن های آلومینیومی  از ورق های آلومینیوم استفاده شده است. حوله خشک کن آلومینیومی نسبت به حوله خشک کن فولادی وزن سبک تری دارد. از حوله خشک کن های آلومینیومی برای خشک کردن حوله و لباس استفاده می کنند. رادیاتورهای حوله خشک کن آلومینیومی به صورت تخت و لوله ای بر روی دیوار حمام و یا سرویس بهداشتی نصب می شوند. گرمایش این نوع از حوله خشک کن از موتورخانه یا پکیج تامین می گردد.

حوله خشک کن آلومینیومی
حوله خشک کن آلومینیومی

تفاوت های حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی

تا به اینجای مقاله شما را با حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی آشنا کرده ایم. در ادامه تفاوت حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی را بیان  می کنیم تا بهتر متوجه این موضوع شویم که حوله خشک کن فولای بهتر است یا آلومینیومی.

قیمت حوله خشک کن

در پاسخ به سوال حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی، مهمترین ویژگی که مطرح می شود قیمت حوله خشک کن است. قیمت حوله خشک کن آلومینیومی نسبت به حوله خشک کن فولادی کمتر است.

کیفیت و ماندگاری حوله خشک کن

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید حوله خشک کن باید به آن توجه کنید، کیفیت و ماندگاری حوله خشک کن است. از آنجایی که حوله خشک بیشتر در حمام نصب می شود. و محیط حمام یک محیط بسیار مرطوب است، استفاده از حوله خشک کن های فولادی که جنس فولاد ضد زنگ هستند بسیار مناسب تر است. اگرچه ممکن است رادیاتورهای حمام از درون دچار زنگ زدگی شوند و به مرور زمان مشکلاتی را برای حوله خشک به وجود بیاورند.

مراقبت و تمیز کردن حوله خشک کن

مراقبت و تمیز کردن حوله خشک کن های فولادی بسیار ساده می باشد. لازم است در فواصل زمانی معین برای تمیز کردن آنها از دستمال نرم و مناسب استفاده کنید.

زیبایی ظاهری حوله خشک کن

در پاسخ به سوال حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی باید گفت که زیبایی ظاهری نیز در پاسخ این سوال تاثیرگذار است. حوله خشک کن های فولادی یا استیل معمولا دارای ظاهر درخشان و براق تری نسبت به حوله خشک کن های آلومینیومی می باشند.

زیبایی ظاهری حوله خشک کن
زیبایی ظاهری حوله خشک کن

روش های تولید حوله خشک فولادی و آلومینیومی

حوله خشک کن های فولادی از شکل دهی ورق های فولاد به وجود می آیند. در حالی که حوله خشک کن های آلومینیومی به روش ریخته گری قالب یا اکستروژن تولید می شوند.

ویژگی های حوله خشک کن آلومینیومی

در این قسمت از مقاله به بررسی چند مورد از ویژگی های حوله خشک کن آلومینیومی می پردازیم.

فراوانی آلومینیوم

فراوان ترین فلز موجود در زمین، آلومینیوم است که معمولا به صورت ترکیب با عناصر دیگر استخراج و سپس جداسازی می شود. بنابراین فراوانی این فلز در زمین زیاد می باشد و به راحتی قابل دسترس است.

ابعاد و اندازه

در پاسخ به پرسش حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی باید گفت که ابعاد حوله خشک کن نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. حوله خشک کن های آلومینیومی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند بنابراین در هر مکانی قابل نصب می باشند.

رنگ حوله خشک کن

از دیگر ویژگی های حوله خشک کن آلومینیومی می توان به تنوع رنگ آن اشاره کرد. حوله خشک کن آلومینیومی در رنگ های خاکستری، سفید، مشکی و کرمی  تولید می شود. شما می توانید بر اساس طراحی داخلی حمام و یا سرویس بهداشتی، مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید.

رنگ حوله خشک کن
رنگ حوله خشک کن

انعطاف و شکل پذیری بیشتر

از آنجایی که آلومینیوم یک فلز انعطاف پذیر می باشد، می توان حوله خشک کن های آلومینیومی را در مدل های گوناگون طراحی و تولید کرد. اکثر رادیاتورهای حوله خشک کن که به صورت پیچیده ساخته شده اند، آلومینیومی هستند.

ویژگی های حوله خشک کن فولادی

برخی از ویژگی های حوله خشک کن فولادی عبارتند از :

کیفیت و کارایی حوله خشک کن فولادی

حوله خشک کن فولادی یکی از پر طرفدارترین حوله خشک کن ها در میان افراد است و از آنجایی که از ورق های فولاد ضد زنگ ساخته می شود.از ایجاد کپک و قارچ ناشی از رطوبت حمام  جلوگیری می کند. این ویژگی یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های حوله خشک کن آلومینیومی است.

اندازه و ابعاد حوله خشک کن

رادیاتورهای حوله خشک کن فولادی به گونه ای طراحی می شوند که فضای کمی از محیط حمام و یا سرویس بهداشتی را اشغال می کنند.

مقاومت بالا

از دیگر ویژگی های حوله خشک کن فولادی می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه اشاره کرد.

مصرف انرژی

حوله خشک کن فولادی انرژی کمی مصرف می کند و می توان با حداقل مصرف انرژی، محیط حمام را گرم نگه داشت.

حوله خشک کن
حوله خشک کن

تاسیسات نوبهار در این مقاله سعی کرده است شما را با حوله خشک کن های فولادی و آلومینیومی و همچنین تفاوت و ویژگی های آنها آشنا کند. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله شما را در انتخاب حوله خشک کن راهنمایی کنیم و پاسخ سوال حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی را گرفته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *