تنظیم انواع پکیج

تنظیم انواع پکیج


تنظیم انواع پکیج

ب طور کلی می توان گفت استفاده از پکیج فرآیندی است که شامل موارد مختلف می باشد. یکی از مهمترین اقدامات در چارچوب این فرآیند، تنظیم انواع پکیج می باشد. شوفاژ و یا همان پکیج دستگاهی می باشد که آب را تا دمای کمتر از نقطه جوش گرم می کند و از این طریق نیاز دمایی ساختمان ها را رفع می کند. و در نهایت باعث گرم شدن محیط ساختمان خواهد شد.

برای این که این دستگاه قادر باشد موارد ذکر شده را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. و نیازهای ساختمان شما را به خوبی رفع کند باید با نحوه تنظیم انواع پکیج آشنایی داشته باشید. تنظیمات این دستگاه شامل مواردی از جمله نصب، راه اندازی و یا تنظیمات عملکردی سیستم است.

در ادامه قصد داریم تا نحوه صحیح تنظیم این دستگاه را به شما توضیح دهیم. برای تنظیم این دستگاه به نحوه صحیح می توانید از تکنسین های مجرب وبسایت تاسیسات نوبهار نیز کمک بگیرید. در ادامه مراحل و جزئیات نصب این دستگاه به روش صحیح را توضیح خواهیم داد.

تنظیم انواع پکیج
تنظیم انواع پکیج

پیش زمینه تنظیم پکیج به شیوه صحیح

قبل از آغاز تنظیم پکیج به شیوه صحیح بهتر است چندین نکته را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین نکاتی که در این زمینه باید در نظر گرفته شود کسب اطمینان از مطابقت دستگاه با نوع گاز مصرفی می باشد. از دیگر نکاتی که قبل از تنظیم این دستگاه باید در نظر گرفته شود بررسی وضعیت دودکش و کسب اطمینان از سالم بودن آن می باشد. فاصله مناسب بین دیوار و پکیج را حتما باید در نظر گرفت. برای تمیز کردن بدنه دستگاه همواره توصیه می شود از مواد شوینده و خورنده استفاده نشود.

همچنین بهتر است مدار آب گرم را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که آب منطقه شما سخت است توصیه می شود حتما از دستگاه تصفیه آب استفاده نمایید. مولفه های ورودی این دستگاه بهتر است با تنظیمات سیستم های تامین کننده مطابقت داده شوند و از وجود سازگاری لازم اطمینان حاصل نمایید.

این دستگاه را بهتر است بر اساس مقررات و استانداردهای موجود در حوزه تنظیم انواع پکیج نصب و راه اندازی نمایید. با رعایت این نکات می توان تنظیمات این دستگاه را به بهترین نحو ممکن انجام داد. و حداکثر استفاده را از این دستگاه داشته باشید.

تنظیمات پکیج بر اساس فصول مختلف سال

تنظیم انواع پکیج در بخش های مختلف انجام می گیرد که یکی از آن ها تنظیمات مربوط به فصول مختلف سال می باشد. همانطور که می دانید عملکرد این دستگاه در فصول گرم سال تنها به گرم کردن آب مصرفی کاربران محدود می شود. و قابلیت گرمایش محیط در این دستگاه غیر فعال می شود. از این رو در فصول گرم سال تنها در مواقع نیاز به آب گرم مشعل اصلی و پمپ روشن می شوند. اما در فصول سرد سال باید وضعیت گرمایشی دستگاه نیز تنظیم شود. برای این منظور باید ولوم دستگاه در وضعیت گرمایش قرار گیرد. در صورت قرار دادن ولوم روی صفر وضعیت فصول گرم سال فعال خواهد شد. و اگر ولوم را افزایش دهید گرمایش زمستانه نیز برای این دستگاه تنظیم خواهد شد.

تنظیم دمای پکیج

می توانید دمای گرمایش محیط را در این دستگاه ها در دامنه خاصی تنظیم نمایید. به عنوان مثال در بازه 35 تا 85 درجه سانتی گراد می توان تنظیمات دما را در این دستگاه کنترل نمود. این بازه در انواع پکیج متفاوت است. به منظور افزایش دمای آب موجود در مدار گرمایش این دستگاه کافی است ولوم مربوط به آن را تا دمای مورد نیاز خود بچرخانید. در صورتی که دستگاه شما به نمایشگر دیجیتال مجهز باشد، می توانید دمای تنظیم شده را بر حسب سانتی گراد مشاهده نمایید.

تنظیم دمای پکیج
تنظیم دمای پکیج

تنظیم دمای آب گرم پکیج

از دیگر مواردی که هنگام تنظیم انواع پکیج باید در نظر گرفته شود تنظیم دمای آب گرم دستگاه می باشد. برای این منظور توصیه می شود ساعتگرد ولوم تنظیم دمای آب گرم دستگاه را بچرخانید. و بر این اساس دمای سیستم را در دامنه مورد نظر خود تنظیم نمایید. برای افزایش درجه حرارت آب گرم مدار گرمایش و یا آب گرم مصرفی می توان به جای ولوم از کلیدهای افزایش و یا کاهش در سیستم کنترلی دستگاه استفاده نمایید.

تنظیمات ساعت پکیج

یکی از نکات جالب در رابطه با تنظیم انواع پکیج این است که در برخی از مدل های این دستگاه قابلیت برنامه ریزی برای حالات زمستانه مختلف قرار داده شده است. برای تنظیم این حالت می توان به کاتالوگ و یا برنامه راهنمای دستگاه مراجعه کرد و با استفاده از کلید تایمر ساعات روشن و خاموش دستگاه را به صورت دلخواه تنظیم کرد.

تنظیمات ساعت پکیج
تنظیمات ساعت پکیج

تنظیم فشار پکیج

یکی از مهمترین موارد که هنگام تنظیم انواع پکیج باید در نظر گرفته شود تنظیم فشار در این دستگاه می باشد. به عنوان یک کاربر باید همیشه نوسانات فشار و افت فشار در انواع پکیج را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که فشار در این دستگاه افزایش یافت از طریق شیر تخلیه باید مدار گرمایش را تخلیه نمایید و فشار را در حالت نرمال قرار دهید.

در صورتی که فشار دستگاه افت و یا کاهش پیدا کند نیز باید شیر پر کن دستگاه را باز کرد. در این شرایط بهتر است دستگاه را به یک سرویس کار نشان دهید. لازم به ذکر است که گستره فشار در این دستگاه به صورت نرمال باید بین 0.7 تا 1.5 بار باشد.

یکی از کاربردی ترین تجهیزات ساختمان پکیج می باشد. که امروزه در انواع مدل ها و با ظرفیت های مختلف و در بازار موجود هستند. و شما می توانید با توجه به سلیقه و اندازه محل زندگی خود یکی از آن ها را خریداری نمایید. پس از خرید این تجهیزات، نصب و تنظیم آن است که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

شما همچنین می توانید این محصول را از فروشگاه های اینترنتی همچون تاسیسات نوبهار خریداری نمایید. کافی است به وبسایت این فروشگاه مراجعه نمایید، انواع پکیج ها را مشاهده کنید و پس از این که قیمت ها را با دیگر فروشگاه ها مقایسه کردید خرید خود را در این وب سایت ثبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *